سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
ویراست دوم کتاب «مسائل حقوقی مصاحبه‌های تاریخ شفاهی» منتشر شد

ویراست دوم کتاب «مسائل حقوقی مصاحبه‌های تاریخ شفاهی» تألیف پیمانه صالحی از سوی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مسائل حقوقی مصاحبه‌های تاریخ شفاهی» تألیف پیمانه صالحی که ویراست اول آن در سال ۱۳۹۹ در ۳۷۹ صفحه منتشر شده است به شرح تکالیف حقوقی افراد، سازمان‌ها و مؤسسات در قبال یکدیگر، و تعهدات آنها نسبت به اطلاعات حاصل از مصاحبه‌های تاریخ شفاهی می‌پردازد.

در این کتاب، پس از بررسی منابع و متون داخلی و خارجی، مصوبات قانونی و ملاحظات اخلاقی بین‌المللی و داخلی در تعیین حقوق پدیدآورندگان مصاحبه‌های تاریخ شفاهی، با بهره‌گیری از تجربیات اشخاص و مؤسسات مجری طرح‌های تاریخ شفاهی، دستورالعمل و شیوه‌ای کاربردی به منظور بهره‌برداری از منابع تاریخ شفاهی به شکل‌های مختلف و تعیین حقوق پدیدآورندگان این منابع ارائه شده است.

در ویراست دوم این کتاب، رأی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در بخش مالکیت فکری در اسلام؛ توضیحاتی درباره آخرین وضعیت لایحه «قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط» و نحوه پرداختن به منابع تاریخ شفاهی و منابع شنیداری در این لایحه و آخرین رویدادها و فعالیت‌های آموزشی حوزه تاریخ شفاهی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزوده شده است. از دیگر تغییرات ویراست دوم به به‌روزرسانی و تکمیل منابع کتاب و نیز اصلاح برخی اغلاط می‌توان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها