سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» معرفی شدند

اسامی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» با محوریت موضوع آموزش فلسفه و آداب زیارت به کودکان، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با مشارکت انتشارات به‌نشر و مرکز رسانه‌ای شیرازه، مسابقه کتابخوانی «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» با محوریت موضوع آموزش فلسفه و آداب زیارت به کودکان در بهار ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد. در این پویش که با استقبال خوب علاقه‌مندان از سراسر کشور مواجه شد -به‌گونه‌ای که ۱۲ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند- مجموعه پنج‌جلدی کتاب «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» اثری از انتشارات به‌نشر، نوشته مجید ملامحمدی و تصویرگری اسماعیل چِشرخ، منبع این پویش مطالعاتی بود.

این اثر، داستان سفر دسته‌جمعی خانواده‌ای به مشهد برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است که بعد از مدت‌ها دلتنگی، شرایط برای مشرف‌شدن آن‌ها فراهم می‌شود. ماجراهای جالب این کتاب در راه سفر طولانی از تهران به سمت مشهد و در قطار اتفاق می‌افتد.

در هر قصه، کودک با یک مبحث در حوزه زیارت همچون مفهوم و فلسفه زیارت، آداب زیارت، اطلاعاتی از اماکن زیارتی مسلمانان از جمله قدمگاه و زیارت حضرت عبدالعظیم و همچنین قسمت‌هایی از حرم مانند اداره گمشدگان، نقاره‌زنی، حرم‌هایی که خواندن زیارت‌نامه در آن‌ها ممنوع است و… آشنا می‌شود.

در این دوره از مسابقات ۲۳ کتابخوان برگزیده شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

فاطمه محیا میرانی نصبی از زاهدان، برگزیده جایزه ۵۰ میلیون ریالی

آروین کوچک‌خانی از همدان، برگزیده جایزه ۳۰ میلیون ریالی

زهرا شفیعی از تهران، برگزیده جایزه ۲۰ میلیون ریالی

همچنین ۲۰ نفر دیگر از شهرهای مختلف کشور، جایزه ۵ میلیون ریالی این مسابقه را به عنوان هدیه دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط