سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام منتشر شد

ایلام-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان منتشر شده است.

علی هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشرشده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند در این رویداد فرهنگی ادبی شرکت کنند.

وی ادامه‌داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان را با هدف حمایت و تشویق نویسندگان و اهل قلم و ناشران متعهد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌کند.

هلشی با اشاره به شیوه و ضوابط این رویداد ادامه داد: آثار منتشرشده مؤلفان و پدیدآورندگان در حوزه ایلام‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان ایلامی در تمام حوزه‌ها، باید نخستین‌بار در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده باشند.

وی تصریح کرد: آثار در سه گروه تالیف، ترجمه و احیاء متون (ویراست جدید آثار علمی، چنان‌چه به تشخیص گروه داوری ۴۰ درصدی نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجدداً قابل بررسی خواهد بود.) و هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی، حکم یک کتاب مستقل را دارد، در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد و ملاک سال انتشار، شناسنامه کتاب است و کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آثار دریافتی به دبیرخانه، بازگردانده نمی‌شود، تاکید کرد: مولفان بومی استان ایلام می‌توانند در همه موضوعات و مولفان غیربومی با موضوع ایلام، ۲ جلد از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام ارسال کنند.

فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام منتشر شد

هلشی، ۳۰ شهریورماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام اعلام کرد و ادامه داد: انشاالله آئین اختتامیه در نیمه دوم سال برگزار می‌شود و مهلت ارسال کتاب به دبیرخانه، تمدید نخواهد شد.

این مسئول ارشد فرهنگی ادامه داد: مولفان و پدیدآورندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و یا کانال تلگرامی جایزه کتاب سال استان ایلام مراجعه کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را به نشانی ایلام: خیابان رسالت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیرخانه جایزه کتاب سال استان) کدپستی ۶۹۳۱۹۵۹۳۴۹ ارسال و در صورت لزوم با شماره‌های :۰۹۱۸۸۴۱۳۷۵۳-۰۹۳۷۷۷۰۰۷۴۷ تماس بگیرند.

مسئول دستگاه فرهنگی استان در پایان گفت: دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان بوده که جا دارد از تلاش مستمر و پیگیری‌های این مؤسسه در برگزاری ۶ دوره جایزه کتاب سال تقدیر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها