چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
فرصت مجدد برای علاقه‌مندان بخش «سینما و کتاب»

مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران گفت: به دلیل استقبال و درخواست فیلمسازان مهلت ارسال آثار تا دهم یکم مرداد تمدید شد.

سید جواد میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: بنا به استقبال و درخواست فیلم‌سازان و فیلم‌نویسان بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا دهم یکم مرداد تمدید شده‌است.

وی افزود: بخش ویژه «کتاب و سینما» مانند ۱۰ سال گذشته جذابیت‌های خاص خودش را دارد. از نمایش فیلم‌های اقتباسی و فیلم‌هایی که مرتبط با کتاب و کتابخوانی هستند و یا در حوزه صنعت نشر و پاسداشت و سرگذشت ناشرین و خادمان حوزه نشر فیلم ها انتخاب می‌شوند.

میرهاشمی مطرح کرد: در روز سوم جشنواره که به نام «کتاب و سینما» نامگذاری شده است، جایزه دوم به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و سوم به مبلغ ۱۵ میلیون تومان این بخش اهدا می‌شود و جایزه اول که جایزه بزرگ به مبلغ ۵۰ میلیون تومان روز اختتامیه اهدا می‌شود و همچنین در حمایت از تولید فیلم‌نامه یا فیلم‌نامه‌های برتر اقتباسی و با موضوع کتاب در اختتامیه انتخاب خواهد شد. این بخش از سال گذشته به همت خانه کتاب و انجمن به بخش ویژه متاب و سینما اضافه گشته است.

وی افزود: سال گذشته دو فیلم‌نامه «مستند وفادار» و فیلم‌نامه «سیاه» با حمایت مشترک خانه کتاب و انجمن سینمای جوان ایران در دست تولید قرار گرفت. فیلم وفادار در مراحل آخر فیلم‌برداری و پس‌تولید است و فیلم کوتاه داستانی سیاه در مرحله پیش‌تولید است. حسن نقاشی کارگردان فیلم «وفادار» بدر تلاش است تا فیلم را به جشنواره امسال می‌رسد و اگر چنین نشود در نمایشگاه بین‌اللمللی کتاب و جشنواره سال آینده به نمایش در خواهد آمد.

در آخر سید جواد میرهاشمی با اشاره به برگزاری بخش «کتاب و سینما» جشنواره در پردیس ملت، گفت: هر ساله و به صورت نمادین، چراغ و مشعل این بخش را ما از نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌گیریم و آن را در کنار دیگر بخش‌های جشنواره، روشن نگه می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها