چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی - کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» به قلم رسول مقیم شوقی که شامل اثر هر یک از پارامترهای اقلیمی و نقش آن‌ها در سلامت کوهنوردان است، رهسپار بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» به قلم رسول مقیم‌شوقی که به تازگی روانه بازار کتاب شده است، به اثر هر یک از پارامترهای اقلیمی و نقش آن در سلامتی کوهنوردان می‌پردازد.

اثراتی که همواره توسط پارامترهای اقلیمی به بدن انسان تحمیل می شود اما می تواند منشا بروز حوادث مختلفی در کوهستان باشد که تاکنون مورد توجه کوهنوردان و فعالان عرصه کوهستان و طبیعت‌گردان قرار نگرفته است.

تاثیر قرارگیری جبهه هواهای سرد و گرم بر روی جسم و جان کوهنوردان و اثری که آنها روی سلامتی کوهنوردان داشته و منجر به تاثیرگذاری جسمی و روانی آنها در طول مدت کوهنوردی آنها خواهد شد.

همچنین در این کتاب به نقش بادها و اثر آنها روی فیزیک بدنی و روحی روانی کوهنورد و فردی که در طبیعت مشغول فعالیت می باشد پرداخته شده است. از جمله موضوعاتی که در این کتاب به آن توجه شده نقش فعالیت‌های خورشیدی و اثر قمری ماه در پیمایش‌های کوهنوردان در زمان فعالیت الکترومغناطیسی و نقش اثرات ماه بر روی بیماری‌هایی همچون اسکیزوفرنی و پرخاشگری در حین کوهنوردی است.

در قسمت های دیگری از این کتاب اثرات هوای سرد، سوزبادها، توفان‌ها، امواج گرمایی، پدیده گرمای زیر یقه بر روی فعالیت کوهنوردی کوهنوردان پرداخته شده و شرح داده شده که هر یک از پارامترهای اقلیمی چه اثرات شیمیایی در بدن یک کوهنورد ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بروز علائم جسمی و روانی در حین فعالیت کوهنوردی شود.

در پایان با توجه به پیش‌نگری‌های آینده از وضعیت اقلیمی آب و هوای کره زمین آینده ورزش کوهنوردی با تغییر پارامترهای اقلیمی برای خوانندگان ترسیم شده است.

کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» عصر دیروز با حضور حسین امانی، نماینده فدراسیون کوهنوردی، سرپرست و اعضای هیات رئیسه هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی و جمعی از کوه نویسان خراسانی در مجموعه موزه کوهنوردی خراسان رضوی (پایکا) رونمایی شد.

کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» رهسپار بازار کتاب شد

به گزارش ایبنا؛ کتاب «تاثیر اقلیم بر سلامت کوهنوردان» به قلم رسول مقیم شوقی با طراحی جلد هلیا توانا، با شمارگان ۱۰۰ نسخه، در ۱۴۲ صفحه و قیمت ۳۹۹ هزارتومان توسط نشر شمشاد منتشر شده و هم‌اکنون در کتابفروشی‌های مشهد دسترس علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها