چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
ارج‌نامه سیدعبدالله انوار به دست دوستدارانش می‌رسد

غلامرضا امیرخانی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتاب ارج‌نامه سیدعبدالله انوار با عنوان «آسمان معرفت» در دو جلد و حدود 1300 صفحه به زودی چاپ و به دست دوستدارانش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا تالار استاد سیدعبدالله انوار مشتمل بر کتابخانه شخصی آن مرحوم، به مناسبت صدمین سال تولد این استاد فقید در مرکز مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

غلامرضا امیرخانی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم، گفت: مرحوم عبدالله انوار متولد ۱۳۰۳ بود و این اقدام در سال ۱۴۰۳ به مناسبت بزرگداشت مقام این استاد فقید در صدمین سال تولدش صورت می‌پذیرد.

وی افزود: کتابخانه استاد انوار دربرگیرنده حدود شش هزار جلد کتاب اعم از فارسی، عربی، لاتین و همچنین کتاب‌های چاپ سنگی و خطی است که بنا بر وصیت او به کتابخانه ملی ایران منتقل شده است. حواشی این استاد فرزانه بر بسیاری از کتاب‌ها، از مهمترین ویژگی‌های این مجموعه است که برای پژوهشگران می‌تواند حائز اهمیت باشد.

غلامرضا امیرخانی بیان کرد: کتاب ارج‌نامه سیدعبدالله انوار با عنوان «آسمان معرفت» در دو جلد و حدود ۱۳۰۰ صفحه به زودی چاپ و رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها