پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
اجرای آخرین دستور رئیس جمهور شهید/ تدوین سند ملی خواندن به زودی اجرایی می‌شود

همدان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: تدوین سند ملی خواندن آخرین دستور رئیس جمهور شهید بود که به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اسدآباد، سید جواد معینی صبح پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه بزرگ فرهنگی، اجتماعی در جامعه هستند که هر چه بیشتر از آنها حمایت شود، خدمات بهتری در جامعه به مردم ارائه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: با آغاز عملیات اجرایی کتابخانه استاندارد، توسعه کتابخانه شهر آجین و راه‌اندازی کتابخانه سیار تلاش کردیم تا در راستای افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گام برداریم.

وی ادامه داد: خودرو کتابخانه سیار تهیه شده و ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آن تخصیص داده شده است.

معینی با بیان اینکه تدوین سند ملی خواندن آخرین دستور رئیس جمهور شهید به زودی اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: دسترسی سریع مردم به منابع به ویژه در مناطق محروم، تولید کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی از محورهای اصلی این برنامه است.

ارتباط بین کتابخانه و مدرسه و کتابخانه و مسجد تقویت شود

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز اظهار کرد: به همت مدیران شهرستان انجمن کتابخانه‌های عمومی اسدآباد در سال گذشته به عنوان انجمن برتر کشوری معرفی شد.

حسین شرکایی در ادامه با بیان اینکه کتاب بیش از درس و معلم به انسان می‌آموزد افزود: اثری که مطالعه کتاب دارد در سایر مطالعات به ویژه مطالعه فضای مجازی نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام ادیان آسمانی و افراد برجسته توسط کتاب ماندگار و شناخته شدند، بنابراین باید برای کتابخوانی نیز در طول زندگی همچون مواردی چون خوراک و پوشاک برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه ارتباط بین کتابخانه‌ها و مدارس باید از اول مهر تقویت شود تصریح کرد: همچنین لازم است ارتباط تنگاتنگی بین کتابخانه‌ها و مساجد برقرار شود، تا نمازگزاران در هنگام حضور در مسجد به مطالعه کتاب بیشتر تشویق شوند.

۴ درصد جمعیت اسدآباد عضو کتابخانه هستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد نیز اظهار کرد: ۶ باب کتابخانه عمومی شامل سه باب شهری و سه باب روستایی در اسدآباد وجود دارد که یک‌هزار و ۶۱۴ مترمربع زیربنای این کتابخانه‌هاست و ۶۴ هزار و ۸۰۵ نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

مهدی مرادیان‌تمجید افزود: ۴ هزار و ۷۷ نفر نیز عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که ۴.۰۶ درصد جمعیت شهرستان را در بر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد امانت کتاب در چهار ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۲ نسخه بوده است اضافه کرد: ۲۰۹ برنامه فرهنگی در این مدت در کتابخانه‌های عمومی به همت کتابداران و با حضور اعضا برگزار شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسدآباد با اشاره به اینکه کتابخانه استاندار شهر اسدآباد ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی پنج درصدی تحویل گرفته شده و امروز برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان نیاز دارد که ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به استان تخصیص داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برای اتمام پروژه‌های در دست انجام در شهرستان اسدآباد مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها