شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
ادارات در اربعین امام حسین(ع) به زائران کتاب اهدا کنند

ایلام-مروج پیشکسوت کتابخوانی و خیر فرهنگی گفت: ادارات و موسسات در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایام اربعین، به زائران امام حسین (ع) کتاب اهدا کنند.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام با اشاره به در پیش بودن اربعین، گفت: ایام اربعین سید و سالار شهیدان آقا امام حسین (ع) و خاندان مطهر آن حضرت، فرصتی مناسب و ارزشمند برای توسعه و گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان زائران است.

وی ادامه‌داد: قیام امام حسین (ع) یک جریان فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی بود که در آن ارزش‌های دین خدا و باورهای دینی و مذهبی و اعتقادی اسلام احیا و جاودانه شد و با پیروی از این جریان فرهنگی و مذهبی می‌توان با اهدا و توزیع کتاب سهیم بود و نقش‌آفرینی و بر گسترش و توسعه فرهنگ عاشورا کمک کرد.

مدیر موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام که سال‌هاست در راستای توسعه فرهنگ کتاب تلاش و فعالیت می‌کند، ادامه داد: ادارات و نهادهای دولتی و تشکل‌های مردمی که در ایام اربعین مشغول ارائه خدمات به زائران حسینی هستند، می توانند در ایستگاه‌ها و موکب‌های‌شان کتاب‌های مذهبی و ادعیه در میان زائران اهدا و توزیع کنند.

محمدی با اشاره به استمرار فعالیت‌های موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام در ایام اربعین ادامه داد: در برنامه‌ریزی این موسسه در اربعین، پیش بینی شده که در میان زائران و موکب‌ها کتاب‌های مذهبی و ادعیه توزیع و اهدا شود.

وی با تقدیر از زحمات اعضای افتخاری موسسه گفت: این اعضا چون همیشه و به صورت شبانه‌روز با عشق و علاقه و اشتیاق فراوان به سیدالشهدا و خاندان مطهرشان در ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین ارزش‌های اربعین از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که نذر کتاب به عنوان یک رفتار فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در ایام اربعین فرهنگ‌سازی شود و مردم از این رفتار استقبال کنند.

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران است، اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در همین شهر آغاز با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد.با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امور خیریه به طور رسمی ادامه داده و تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کرده است. وی بیش از ۵۳ سال است که به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و… برخی از شهرهای عراق به صورت فی سبیل‌الله و جهادی مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها