جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
رشد ۴۰۰ برابری بودجه فرهنگی کشور/ تالار مرکزی یزد زیباترین مجموعه تاریخی فرهنگی و هنری کشور است

یزد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به معماری و فناوری تالار مرکزی یزد گفت: این تالار، زیباترین مجموعه تاریخی فرهنگی و هنری کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب در مراسم افتتاحیه تالار مرکزی یزد گفت: قرار بر این بود که با حضور رئیس جمهور این مجموعه افتتاح شود و در سفر دیگری مراحل آمادگی استان یزد برای این امر اعلام کردیم که بر اساس تقدیر الهی شاهد شهادت رئیس جمهور بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این دو ماه از گذشت شهادت رئیس جمهور همه فعالیت های اجرایی کشور با دقت انجام و دو انتخابات در طول یک هفته برگزار شد.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر روزهای خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تالار مرکزی یزد زیباترین مجموعه تاریخی فرهنگی و هنری کشور است که مجموعه های دانش بنیان ما با مجموعه های جدید این مجموعه را راه اندازی کردند.

اسماعیلی ادامه داد: تالار مرکزی یزد، کاری فاخر و در شأن مردم عزیز و فرهنگ دوست مردم یزد بوده و پیشکش مرحوم شهید رئیسی به مردم اهل فرهنگ و ادب مردم یزد است.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی استان ها را به ۴۰۰ درصد رشد رساندیم، افزود: بودجه مذکور در ابتدای دولت ۱۲۰۰ میلیارد بود که امروز به ۲۰ هزار میلیارد رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کارهای بسیار بزرگی در حوزه های فرهنگی و هنری کشور اتفاق افتاد که در استان یزد فقط در قرارگاه شهید آوینی ۱۱ میلیارد به استان تخصیص داده شد همچنین با حمایت استانداری کار بزرگ حفظ قرآن دنبال شد.

وی افزود: بنای شهید رئیسی گسترش آزادی مشروع بود که ابلاغ و اجرای اسناد بالادستی مانند سند موسیقی، هنرهای نمایشی، تاسیس بنیاد تئاتر ملی از جمله این اقدامات بود.

اسماعیلی بیان کرد: دولتی که دشمنانش تبلیغ عدم نزدیکی نسبت فرهنگ و هنر داشتند برخلاف آن شاهد رونق فرهنگ و هنر بودیم.

وی افزود: کارهای فاخر و ارزشمند از شهید رئیسی برای اهالی این سرزمین به یادگار ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان یزد گفت: این استان پر از ستاره های درخشان در حوزه فرهنگ و هنر و علم و ادب است و در این سه سال نیز در تمامی شاخص ها رشد یافته و شاهد تعالی استان بودیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تالار مرکزی یزد نیز گفت: ما مجموعه های متنوعی از این دست را در استان ها به بهره برداری رساندیم.

اسماعیلی ادامه داد: این مجموعه با اتکا به داشته های معماری اصیل ایرانی ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط