پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

همدان - در آیین افتتاح فروشگاه سوره مهر(شینا)، کتاب «پری خانه ما» در همدان با حضور رئیس حوزه هنری کشور و اهالی فرهنگ و ادب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، شامگاه چهارشنبه آیین افتتاح فروشگاه سوره مهر (شینا) در پردیس سینمایی قدس با حضور رییس حوزه هنری کشور، استاندار همدان، نویسندگان ادبیات پایداری و برخی مسئولان استان همدان برگزار شد.

در این مراسم از ۹ خانواده‌ای که بیش از دو شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، تقدیر شد.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

همچنین کتاب پری خانه ما نوشته بهناز ضرابی‌زاده رونمایی شد.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

نبود فضای هنری دغدغه هنرمندان انقلابی است

در ابتدای مراسم رئیس حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در همدان نبود فضای هنری بزرگ انقلابی است و به نوعی هنر انقلاب در اولویت نیست.

محمدمهدی سماوات بیان کرد: بر این اساس چند اقدام در همدان طراحی و برای انجام مدنظر قرار گرفت کردیم که یکی از این‌ها اقدامی بود که هفته پیش توانستیم مرکز روایت استاد حسام را افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: دومین مورد افتتاح فروشگاه سوره مهر است که رخ داد و امیدواریم بتواند فضای هنر انقلاب را در استان حکمفرما کند.

رئیس حوزه هنری استان همدان یادآور شد: شاید به ظاهر افتتاح فروشگاه سوره مهر ساده به نظر برسد ولی این مکان حاصل یکسال و نیم کار است و امروز به نتیجه رسیده و چه کار طاقت فرسایی بود.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

مجاهدان مقاومت تا سرنگونی اسرائیل از پای نمی‌نشینند

همچنین رئیس حوزه هنری کشور ضمن تسلیت شهادت مجاهد سرافراز فلسطین و شهید راه قدس اسماعیل هنیه اظهار کرد: اتفاق شهادت اسماعیل هنیه بسیار تلخ است اما فراموش نکنیم که ما درگیر جنگ واقعی هستیم اما مختصات آن با نبردهای پیشین فرق کرده است.

محمدمهدی دادمان بیان کرد: جنگ امروز به گونه‌ای است که خون سرداران یمنی، سوری، لبنانی، ایرانی ریخته می‌شود و این نبرد جغرافیای خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: امروز در نقطه‌ای از نبرد دنیای اسلام با مستکبران هستیم که مجاهد ایرانی در دمشق یا عراق، مجاهد فلسطینی در ایران و مجاهد عراقی در سوریه و… به شهادت می‌رسند و این جبهه یکپارچه شده و تا سرنگونی رژیم صهیونیستی از پا نمی‌نشیند.

رئیس حوزه هنری کشور خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی آزادی قدس شریف نزدیک است و این مسیر پیش می‌رود و خون شهیدانمان برای جبهه مقاومت تبدیل به اسطوره‌ای ماندگار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مجاهدت‌های نویسندگان ادبیات پایداری از جمله سردارحسام، بهناز ضرابی‌زاده، محسن صیفی‌کار و سایر بزرگوارانی که در ادبیات مقاومت نقش دارند، تشکر کرد و گفت: این نویسندگان ادبیات پایداری هستند که پرچم هنر ادبیات مقاومت را بالا نگه داشته‌اند.

دادمان بیان کرد: فرهنگ و هنر و ادبیات این مرز و بوم مدیون ادبیات مقاومت است و ادبیات مقاومت مدیون مرتضی سرهنگی است که اکنون در بستر بیماری است و برایش آرزوی سلامتی داریم.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

اجر مادران شهید کمتر از شهدا نیست

در ادامه مراسم دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان نیز ضمن تسلیت شهادت رهبر مقاومت حماس اسماعیل هنیه به قداست مقام مادران اشارا کرد و گفت: بیان خاطرات شهدا و مکتوب کردن خاطرات آنها بسیار ارزشمند است تا یادمان نرود ایثارگری مادران شهدا کم از شهادت نیست.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه نقش اصلی در دفاع مقدس مدیون همکاری مادران رزمندگان بود گفت: اگر یک لحظه نگاه مادران مانع رفتن بچه‌ها به جبهه می‌شد، ما با مشکل مواجه بودیم و یکی از کسانی که بیشترین اجر هشت سال دفاع مقدس را داشتند، مادران شهدا و رزمندگان بودند.

نبود فروشگاه نویسندگان را نگران کرده بود

در ادامه مراسم حمید حسام نویسنده ادبیات پایداری نیز اظهار کرد: اتفاق امروز شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه ما را به دفاع مقدس برد و این واقعه را به همه مظلومان جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنم.

وی در خصوص رونمایی کتاب پری خانه ما گفت: نشان دادن این لایه از مظلومیت مردمی و بخشی که شاید در کشور ما دو دهه است که مورد تمرکز قرار گرفته اهمیت بالایی دارد و نشان دادن مظلومیت‌های مادران ارزشمند است.

حسام با بیان اینکه نویسندگان در این موضوع زیاد توان ورود ندارند افزود: در این موضوع نویسنده ارزشی خانم ضرابی‌زاده سرمایه ملی است که ورود کرد و این رزق و توفیق حاصل شده که دست بگذارد بر زیباترین بخش‌هایی که خیلی به نمایش گذاشته نشده است.

وی ورود به عوالم حس مادران، خواهران و همسران شهدا جغرافیایی است که وقتی با آن مواجه می شوی، مظلومیت در عین اقتدار پیش روی شما آشکار می‌شود گفت: وقتی نویسنده با قلم خود به این عالم ورود می‌کنند به آن روح می‌دمند و بالاترین اجر شفاعت همین مادران است.

این نویسنده دفاع مقدس یادآور شد: در کتاب پری خانه ما روایت چند شهید به روایت چند نفر است که ورود به عوالم ذهن آنها خیلی مهم است اما ایشان توانستند با انتخاب افراد، ما را به آن ضیافت زیبا ببرند و امیدوارم پایدار باشند.

وی در خصوص افتتاح فروشگاه سوره مهر نیز گفت: نگرانی ما نویسندگان دفاع مقدس همواره این بود که جایی برای عرضه کتب دفاع مقدس نداریم اما اکنون افتتاح این مرکز محل رجوع برای خرید کتب دفاع مقدس شد که بسیار ارزشمند است.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

مادران شهدا مظلوم نه بلکه گمنام هستند

نویسنده کتاب «پری خانه ما» نیز ضمن قدردانی از کسانی که برای چاپ کتاب کمک کردند گفت: از کسانی که برای به ثمر رسیدن این کتاب اهتمام داشتند به ویژه خانواده شهدا که در تکمیل مصاحبه‌ها زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

بهناز ضرابی‌زاده گفت: خوش سلیقه‌گی سوره مهر برای تجلیل از شهدا برای من بسیار ارزشمند بود و احساس خوبی داشتم و این احساس‌ها برایم خیلی زیباست.

وی با بیان اینکه نوشتن خانواده‌های چند شهید را به سفارش بنیاد شهید قبول کردم گفت: من بدون هیچ ممانعتی نوشتن این کتاب را پذیرفتم و در این کار متوجه شدم در استان همدان ۱۹ خانواده دارای سه شهید و دو شهید وجود دارد.

فروشگاه سوره مهر در همدان  افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «پری خانه ما»

ضرابی‌زاده عنوان کرد: در دنیایی که بی‌اخلاقی‌ها و بداخلاقی‌ها شده و مردم هر روز در تنهایی خود غوطه‌ور می‌شوند، همه ما نیاز داریم سرگذشت نامه‌هایی را بخوانیم که در تلخی و شیرینی و گرمی و سردی این زندگی مقاوم ایستادند و راهی که درست است را انتحاب کنند و به ما هم نشان دهند.

وی اضافه کرد: مادران شهدا مظلوم نبودند بلکه مقاوم، شجاع و ایثارگر اما گمنام بودند و امیدواریم همه تلاش کنیم از این گمنامی خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها