شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
امامت عامل برپا ماندن جامعه اسلامی است

ایلام- نویسنده ایلامی کتاب ۱۱۰ فضیلت از امیرالمومنین(ع) گفت: امامت، همچون ستون خیمه، باعث برپا ماندن جامعه اسلامی است.

محمدرضا هوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام با اشاره به انتشار کتاب تازه‌اش گفت: فضیلت امام علی (ع) بر کسی پوشیده نیست. کتاب‌های متفاوتی با اعتقادات متفاوتی از صدر اسلام تاکنون در ابعاد و سطوح مختلف در این موضوع نوشته است.

وی ادامه داد: امامت، مانند ستون خیمه، باعث اجتماع و برپا ماندن جامعه اسلامی است و هیچ جامعه‌ای بدون رهبری فاضل، عالم و عادل راه به جایی نمی‌برد.

نویسنده ایلامی تصریح کرد: امامت، شناخت مقدمات محبت را فراهم می‌آورد و ما نیازمند شناختی بدون توضیح اضافه و حاشیه و جانبداری از ائمه خویش هستیم.

هوری ادامه داد: با توجه به زندگی امروزه و سطح متفاوت مخاطبان به نظر آمد علاوه بر اینکه باید کاری مختصر و مفید ارائه کرد، لازم است در انتخاب فضائلی که کمتر شنیده شده و جذابیت و تازگی دارد، دقت بیشتری به کار برد.

هوری عنوان کرد: به همین خاطر بخش اعظمی از کتاب‌های اهل سنت را بررسی کرده و به این ۱۱۰ فضیلت رسیدم و آن را به صورت ترجمه آزاد برگرداندم و سند هر مطلب نیز در پایان هر متن درج شده تا خواننده با اطمینان خاطر مطالب را مطالعه کند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب ۱۱۰ از فضیلت امیرالمومنین (ع) به انتخاب محمدرضا هوری (۱۳۷۴) کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و دبیر الهیات، در نشر کتابستان معرفت در ۱۲۴ صفحه و به قیمت ۱۰۰ هزار تومان در نوبت اول سال جاری چاپ و منتشر شده است. پیش‌تر از این مولف جوان کتاب‌های: هادی، هم‌قسم و ‫غم‌نامه (ترجمه میثرالاحزان و منیر سبل‌الشجان) چاپ و منتشر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها