شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
شماره ۲۵۸ مجله «فیلم نگار» منتشر شد

شماره ۲۵۸ ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه مرداد ۱۴۰۳ در ۱۱۲ صفحه منتشر شد. پرونده تازه‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها روی میز فیلم نگارجدید قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا شماره ۲۵۸ ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه مرداد ۱۴۰۳ در ۱۱۲ صفحه منتشر شد. پرونده تازه‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها روی میز فیلم نگارجدید قرار گرفته‌است. در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس سریال «افعی تهران» و فیلمهای «شور عاشقی» و «آبی روشن» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌های نویسندگان مجله درباره این آثار آورده شده‌است.

در این شماره دو مصاحبه نیز با داریوش یاری و امیر ابیلی فیلمنامه نویسان «شور عاشقی» و «آبی روشن» انجام شده است. پرونده موضوعی این شماره به درام عاشقانه اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی مانند «چگونه یک عاشقانه سینمایی جذاب بنویسیم»، «بهترین فیلمنامه‌های عاشقانه همه دوران‌ها»، «بررسی موانع موجود بر سر راه عشق در درام های عاشقانه ایرانی»، «تأثیر درام عاشقانه بر زندگی واقعی مخاطبان»، «نوشتن یک عاشقانه موفق در پنج مرحله ساده» و «میزگرد پیرامون مفهوم فیلمنامه‌نویسی برای درام عاشقانه» است.


بخش سینمای جهان با «سیناپس جاده خشم: مکس دیوانه، هیت من و وزارت جنگ ناجوانمردانه» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه دارد. در صفحه «تجربه‌های پراکنده» پارادایم‌های نوین داستان‌گویی را می‌خوانیم و در صفحه «به یاد»، رابرت تاون از سختی‌های فیلمنامه‌نویسان نوشته است. فیلمنامه کامل این شماره به «اتاق معلم‌ها» نوشته ایلکر چاتاک و یوهانس دانکر اختصاص دارد که توسط پویا نبی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک نقد و گفت‌وگویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره ۲۵۸ است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه شمارۀ جدید و نیز استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت مجله فیلم‌نگار مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها