شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
«لانه خرگوش» منتشر شد

کتاب «لانه خرگوش» نوشته کیت برودی، یک اثر تریلر روان‌شناختی است که توسط نشر «سوهو کرایم» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «لانه خرگوش» نوشته کیت برودی، یک اثر تریلر روان‌شناختی است که در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۴ توسط نشر «سوهو کرایم» آمریکا در ۳۸۴ صفحه منتشر شد.

این کتاب به شیوه‌ای هوشمندانه و چالش‌برانگیز به بررسی موضوعات غم، وسواس و تأثیرات اجتماعی فرهنگ اینترنتی می‌پردازد و داستان نیز حول محور «تدی انگستروم» یک معلم زبان انگلیسی می‌چرخد که پس از ناپدید شدن خواهر بزرگترش، آنجی، به شدت تحت تأثیر این فقدان قرار گرفته است.

خودکشی پدر تدی، مارک، او را به انجمن‌های آنلاین و به خصوص سایت «ردیت» می‌کشاند و در این فضا تدی با تئوری‌های توطئه و گفتگوهای بی‌پرده مواجه می‌شود که همه در تلاش برای حل معمای ناپدید شدن آنجی هستند.

کیت برودی در این رمان به بررسی اثرات مخرب غم و اندوه طولانی مدت و وسواس به مسائل حل نشده می‌پردازد؛ تدی، با غرق شدن در جهان آنلاین و ارتباط با میکی، یک کارآگاه آماتور، به تدریج کنترل زندگی خود را از دست می‌دهد و رابطه میان تدی و میکی پیچیده و خطرناک می‌شود.

این کتاب همچنین نقدی بر فرهنگ جنایات واقعی و شیفتگی عمومی به تراژدی‌های دیگران ارائه می‌دهد، و نشان می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند با مخفی شدن پشت نام‌های کاربری ناشناس در اینترنت به راحتی بی‌رحم و بی‌ملاحظه شوند.

«لانه خرگوش» در چند ژانر مختلف روان‌شناختی، جنایی و معمایی، درام خانوادگی، و اجتماعی و فرهنگی قرار می‌گیرد.

این اثر نه تنها به دنبال حل یک پرونده جنایی است، بلکه به بررسی عمق روابط خانوادگی و تأثیرات شدید کنجکاوی عمومی بر زندگی افراد می‌پردازد.

برودی با مهارت، شخصیت‌هایی چندلایه و واقعی خلق کرده است که نیازها و خواسته‌هایشان با یکدیگر در تضاد است، و این تضادها به طور مداوم باعث آسیب رساندن به یکدیگر می‌شود، از این بُعد «لانه خرگوش» یک پرتره احساسی و پرتنش از دنیای مدرن و پیچیدگی‌های انسانی را ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها