یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کتاب «از بازیگری تا اجرا» منتشر شد

کتاب «از بازیگری تا اجرا» با موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی، نوشته فیلیپ اوسلندر و ترجمه رضوانه امامی‌پور به عرصه نشر رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «از بازیگری تا اجرا» به همت انتشارات نیماژ، با موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی و موضوع فرعی نقد و نظریه تئاتر نوشته فیلیپ اوسلندر و ترجمه رضوانه امامی‌پور برای اولین برا چاپ شده است. مخاطبان اصلی این کتاب علاقه‌مندان و منتقدان حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی هستند.

درپشت‬ جلد‬ کتاب آمده‌‬ است: «باوجودی‏‌که تصور می‌‎شد نمایش‌‏های مدرنیستی و آوانگارد اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم براساس نوآوری در امر بازیگری اجرا می‎‌شدند، اما نوآوری‏‌های پست‎‌مدرن در دوره‌‏های بعد، از بازنگری در ماهیت فعالیت‏‌هایی نشئت گرفتند که در صحنه و با توسعه‌ی هنر اجرا رخ دادند و هنرمندانی از پیشینه‌ها غیرتئاتری، برداشت‌‏های متفاوتی را بر روی کنش اجرا ایجاد کردند.»

همچنین‬ دلیل‬ انتخاب‬ همچین‬ عنوانی‬ برای‬ کتاب‬ به‬ سبب‬ تحولات و بحث‌های مطروحه در فضای دانشگاهی آمریکا و تکامل مطالعات اجرا به‌عنوان رشته‌ای مجزا از مطالعات تئاتر اشاره می‏‌کند. به‌رغم تضادهای موجود میان مطالعات تئاتر و مطالعات اجرا، این کتاب برداشت نویسنده از رابطه‌ی این دو مقوله را نشان می‌دهد؛ رابطه‌‏ای که مفهومی پیوسته داشته و به‎‌هیچ‌‎عنوان گسسته نیست.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «از بازیگری تا اجرا» نوشته فیلیپ اوسلندر و ترجمه رضوانه امامی‌پور در ۲۶۰ صفحه و با قیمت ۲۸۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها