شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
آشنایی با ماهیت پیچیده نبردهای اطلاعاتی و جاسوسی در دوران جنگ

کتاب «شب ترور» صرفاً به بازخوانی یک رویداد تاریخی بسنده نمی‌کند، بلکه خواننده را با ماهیت پیچیده نبردهای اطلاعاتی و جاسوسی در دوران جنگ آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «شب ترور» تالیف هاوارد بلام و ترجمه سروش الف رضوانی از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شد.

کتاب «شب ترور» نوشته هاوارد بلام روایت‌گر توطئه واقعی نازی‌ها برای ترور رهبران سه قدرت بزرگ جهان در اوج جنگ جهانی دوم؛ یعنی فرانکلین روزولت، وینستون چرچیل و ژوزف استالین است. بلوم با تکیه بر تحقیقات گسترده و روایتگری ماهرانه، خواننده را به دل این توطئه می‌برد و ابعاد مختلف آن را با جزئیات دقیق و مستند به تصویر می‌کشد.

شب ترور صرفاً یک کتاب تاریخی مهیج نیست، بلکه به ارزش‌های والای انسانی نیز می‌پردازد. اهمیت صلح و همکاری بین ملل، لزوم اعتماد و فداکاری در شرایط بحرانی و نقش‌آفرینی افراد عادی در رقم زدن سرنوشت تاریخ، از جمله این ارزش‌ها هستند. بلوم با روایت خود، به خواننده یادآوری می‌کند که وقایع تاریخی، حاصل کنش و واکنش انسان‌هاست و هر فردی، به نوبه خود، می‌تواند در رقم زدن سرنوشت جهان نقش داشته باشد.

کتاب «شب ترور» اثری است که مرزهای بین روایت‌های تاریخی و داستان‌های جنایی را در می‌نوردد. این کتاب، با روایت داستانی جذاب و مستند از توطئه نازی‌ها برای ترور رهبران متفقین، خواننده را به سفری نفس‌گیر در دل تاریخ می‌برد. بلوم با ظرافت و مهارت، ابعاد مختلف این توطئه را به تصویر می‌کشد و خواننده را با ماهیت پیچیده نبردهای اطلاعاتی و جاسوسی در دوران جنگ آشنا می‌کند.

کتاب «شب ترور» تالیف هاوارد بلام و ترجمه سروش الف رضوانی با ۴۵۶ صفحه و بهای ۴۹۵ هزار تومان از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها