سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
تدوین کتاب ۲۰ شهید غریب استان یزد/ خاطرات شهید دهستانی و ۳۳ شهید یزدی کتاب می‌شود

یزد - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزاری کنگره شهدای غریب استان یزد در روز ۲۰ مرداد همچنین تهیه و تدوین کتاب خاطرات ۲۰ شهید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام عباس زارع عصر دوشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت ۲۰ مرداد در استان برگزار می‌شود که تمامی امور آن را آزادگان انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر بتوانیم رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و آزادگان را بیان کنیم به خوبی می‌توانیم جامعه را به سمت هدف اصلی آن سوق دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ۷۴ شهید غریب در اسارت داریم که برخی از آن‌ها در میدان جنگ، برخی از آن‌ها به واسطه زخم‌ها در اسارت و عده‌ای نیز توسط رژیم بعثی و ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

زارع گفت: هم غریب و هم در اسارت بودن از ویژگی‌های این شهدا است که در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) یاد آن‌ها گرامی داشته می‌شود.

حیدری، یکی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس و دبیر برگزاری کنگره ملی شهدای غریب اسارت نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ در خصوص شهدای غریب مطالبی را فرمودند که نشان از مقام والای این شهدا است.

وی افزود: تاکنون هزار و ۸۳۰ نفر شناسایی شدند که هزار و ۱۳۵ پرونده تکمیل شده است. دور از وطن شهید شدن آن‌ها یکی از معیارها بوده و عدم اطلاعات از نحوه شهادت از جمله ویژگی‌های دیگر بوده است.

حیدری بیان کرد: تعداد شهدای غریب استان ۴۸ نفر بودند که ۲۳ نفر توسط کوموله به شهادت رسیده بودند.

وی افزود: یادواره این شهدا ۲۰ مرداد در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

حیدری بیان کرد: در راستای جمع‌آوری اطلاعات و آمار در ابتدا اطلاعات ۲۰ شهید را در دستور کار قرار دادیم که کتابی از این شهدا و خاطرات آنها شهدا و خانواده‌ها و همرزمانش شهدا در حال آماده‌سازی است.

وی بیان کرد: کتاب دیگری از خاطرات شهید حسین دهستانی و همچنین ۳۳ شهید شهید شده توسط کوموله در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط