چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
برای چاپ کتاب در هر شاخه هنری آماده‌ایم

مدیر مسئول نشر «نظام الملک» گفت: ما در تمامی حوزه‌های هنر فعالیت نداریم اما می‌توان گفت که راه را برای سایر بخش‌های هنر نبسته‌ایم، ما اکثر تولیدات در حوزه سینما و عکاسی انجام می‌دهیم اما کتاب‌های انیمیشن، نقوش ایرانی، کاریکاتور و … نیز تولید داشتیم.

شهرزاد آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: انتشارات نظام‌الملک در سال ۱۳۹۲ پروانه گرفت و فعالیت خود را در حوزه هنر و ادبیات آغاز کرد. ما در تمامی حوزه‌های هنر فعالیت نداریم اما می‌توان گفت که راه را برای سایر بخش‌های هنر نبسته‌ایم. اکثر تولیدات نشر نظام‌الملک را در حوزه سینما و عکاسی انجام می‌دهیم اما کتاب‌های انیمیشن، نقوش ایرانی، کاریکاتور و … نیز تولید کرده‌ایم.

وی درباره استقبال مخاطبان از کتاب‌های این نشر در نمایشگاه کتاب گفت: ادبیات عمومی بیشتر محبوب بازدیدکنندگان نمایشگاه بود، افراد به سراغ اشعار کلاسیک می‌رفتند و متاسفانه کمتر به هنر علاقه‌مند بودند.

آذرپور درباره اقدامات خاص این نشر در حوزه کتاب خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در عناوینی که چاپ می‌کنیم، از تکرارپرهیز کنیم تا مزیت رقابتی در بازار نشر داشته باشیم. به طور مثال کتاب تالیف_ترجمه «شاخه‌های عکاسی» و «سینمای کالت» از جمله این کتاب‌ها هستند. هرچند جامعه مخاطب ایرانی، ادبیات ایران را مورد استقبال قرار نمی‌دهد اما تمرکز ویژه‌ای بر ادبیات و نمایش‌نامه ایرانی داریم و حتی کتاب «گورگم» به قلم عماد عبادی از نشر ما، کاندید جایزه جلال در بخش داستان کوتاه شد. ما تا امروز ۴ فراخوان منتشر کردیم و ۳ مجموعه داستان از نویسندگان ایرانی چاپ کردیم و قصد داشتیم تا از نویسندگان غیرتهرانی که دسترسی کمتری به انتشارات دارند حمایت کنیم. عنوان این مجموعه‌ها «خاطرات گمشده»، «قرنطینگی» و «کشویی» هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگی که ما در این مسیر داریم، قیمت روزافزون کاغذ است. متاسفانه دفعاتی بوده که سود فروش چاپ اول کتاب، هزینه چاپ بعدی را نمی‌دهد، در واقع ما از تورم بسیار عقب هستیم. البته ارشاد به ما کمک بسیاری برای رشد کرده است و در حوزه ممیزی، بسیار همراه و یاری‌گر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها