چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
«بهرام و ماجراهای هفت گنبد»؛ اثری که حال‌وهوای ادبیات کهن دارد

«بهرام و ماجراهای هفت گنبد» اثر زهرا نعمت‌اللهی با تصویرگری نرگس محمدی یکی از نامزدهای بخش تصویرگریِ نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان است که در این مطلب به طور اجمالی آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بهرام و ماجراهای هفت گنبد» نوشته زهرا نعمت‌اللهی با تصویرگری نرگس محمدی، داستانی جذاب و آموزنده است که در سال ۱۴۰۲ از سوی انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده است. این کتاب برای گروه سنی ج (کودکان ۹ تا ۱۲ سال) مناسب است.

«بهرام و ماجراهای هفت گنبد» داستان شاهزاده‌خانم‌هایی را روایت می‌کند که از شکار گورهای ایرانی توسط بهرام‌شاه دل‌آزرده‌اند و به دنبال راهی مهربانانه و از سر صلح و دوستی برای سر عقل آوردن شاه شکارچی هستند. آن‌ها بهرام‌شاه را به هفت گنبد دعوت می‌کنند و هر کدام از این گنبدها داستانی متفاوت و آموزنده برای او دارند. این داستان‌ها بهرام‌شاه را به تفکر وادار می‌کنند و او را به مرور زمان به تغییر رفتار وادار می‌کنند.

کتاب، دارای شخصیت‌های جذاب و متنوعی است که هر کدام نقش مهمی در پیشبرد داستان دارند. شخصیت‌های اصلی این کتاب عبارت‌اند از:

- بهرام‌شاه: شاه شکارچی که به شکار گورهای ایرانی علاقه دارد. او در طول داستان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که او را به تفکر و تغییر رفتار وادار می‌کند.

- شاهزاده‌خانم‌ها: این شاهزاده‌خانم‌ها از شکار گورهای ایرانی توسط بهرام‌شاه دل‌آزرده‌اند و تصمیم می‌گیرند با داستان‌های آموزنده و مهربانانه او را به تغییر رفتار وادار کنند.

- راویان داستان‌ها: هر کدام از شاهزاده‌خانم‌ها در یکی از گنبدها داستانی متفاوت و آموزنده برای بهرام‌شاه روایت می‌کنند که هر کدام پیام خاصی دارند.


این کتاب با تصویرگری‌های زیبا و جذاب نرگس محمدی، توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان را به خود جلب کند و نامزد نهایی نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان شود.

گفتنی است، کتاب «بهرام و ماجراهای هفت گنبد» اثر زهرا نعمت‌اللهی با تصویرگری نرگس محمدی از انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) در فهرست نامزدهای نهایی بخش تصویرگریِ نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها