جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
نگاهی به کتاب نوجوان «روز جهانی سوپ دو احمق»

«روز جهانی سوپ دو احمق» اثر فریبا کلهر از نامزدهای بخش داستان بلند و رمانِ نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان بوده که در این مطلب به طور اجمالی آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا این کتاب نوشته فریبا کلهر، در ۱۵۸ صفحه با قطع رقعی از سوی انتشارات قدیانی به انتشار رسیده است.

کتاب «روز جهانی سوپ دو احمق» داستانی جذاب و فانتزی است که در دنیایی با حضور هیولاها اتفاق میفتد. این کتاب در قالب داستانی بلند، ماجراجویی یک هیولای کوچک را در دنیای انسان‌ها روایت می‌کند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

میولا گفت: «حالا چه جوری برگردانیمش؟»

گوریلا گفت: «پدرت اگر بفهمد یک احمق با خودت آورده‌ای خوشحال می‌شود اما ما نباید بگذاریم این سوپ پخته بشود! می‌فهمی که چرا؟»

میولا گفت: «تا به هوش نیامده از جنگل می‌برمش بیرون.»

همین که خواست بغلش کند، پویا به هوش آمد و گفت: «همان اول فهمیدم عروسک نیستی.»

گوریلا گفت: «زود باش میولا. ببرش»

پویا از جا پرید و گفت: «نمی‌روم، پیش میولا می‌مانم. گفتی میولا؟ اسمش میولاست؟»

گوریلا به میولا گفت: «معلوم است که انتخاب درستی کرده‌ای. او یک احمق است.

پویا گفت: «من احمقم؟»

گوریلا گفت: «اگر نروی بابای این بچه از تو سوپ درست می‌کند. چیزی درباره‌ی روز جهانی سوپ دو احمق شنیده‌ای؟» و به طرف خانه‌اش به راه افتاد. میولا هم به طرف شهر راه افتاد و همانطور که می‌رفت به پسر گفت: «دنبالم بیا.»

پویا رو به گوریلا فریاد زد: «سوپ دو احمق حتماً باید با دو تا احمق درست بشود یا اگر آبش را کم بریزیم یک احمق هم کافی است؟»

گوریلا نه جوابش را داد و نه ایستاد او را نصیحت کند که به فکر جانش باشد. در عوض فکر کرد شاید هیولاها حق دارند با احمق‌ها سوپ درست کنند. این تنها راه برچیدن نسل احمق‌ها در دنیاست.

اطلاعات بیشتر:

این رمان به کوشش انتشارات قدیانی در ۱۶۰ صفحه، شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و به بهای ۶۵ هزار تومان برای گروه سنی نوجوان و علاقه‌مندان به ادبیات نوجوان که به دنبال خواندن داستان‌هایی با فضای هیولایی و طنز هستند، منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها