جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
آثار تأییدشده و برگزیده جشنواره در مدارس و کتابخانه‌ها توزیع شوند

شاعر کتاب ««بهار از کوچ برگشت» گفت: سازمان‌هایی که اثر برگزیده و نامزدها را مناسب و تأییدشده می‌بینند، وظیفه دارند به تولید و توزیع آثار در مدارس، کتابخانه‌ها، کانون، نهاد کتابخانه‌های عمومی و… کمک کنند تا در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

بابک نیک‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره موضوع کتاب «بهار از کوچ برگشت» و پیامی که به همراه دارد، گفت: این کتاب از مجموعه کتاب‌های مستقل من است. مجموعه ۱۹ شعر در قالب‌های مختلف شعری مانند چهارپاره، نیمایی، غزل و… در این کتاب آمده و موضوعات مختلفی مانند طبیعت، مسائل اجتماعی و زندگی در کتاب مطرح شده است. کتاب به دنبال بازنمایی مفاهیمی چون امید، نشاط، زندگی، شادی، خوب‌بودن، سفرکردن، دوست‌داشتن و زندگی‌کردن است.

او در مورد اطلاع‌رسانی جشنواره و ارسال اثر به آن، افزود: خانه کتاب کتاب‌ها را جمع‌آوری کرده است. درواقع وزارت ارشاد اعلام وصول کرده و از هر کتاب چند نسخه دریافت کرده و یکی را در جشنواره شرکت داده است.

این شاعر در مورد اینکه برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان چه اهمیتی دارد؟ آیا این جشنواره می‌تواند به ترویج و دیده‌شدن آثار پدیدآورندگان کمک کند؟ بیان کرد: هر جشنواره وظیفه‌اش کمک به دیده‌شدن آثار و کارهای تولیدی و تألیفی است. کتاب‌ها هر سال در جشنواره‌های مختلف دیده می‌شوند: در جشنواره کتاب سال، جشنواره فجر و غیره؛ اما امتیاز جشنواره کودک و نوجوان امسال، این است که به طور مستقل با محوریت موضوع کودک و نوجوان شکل گرفته است. این استقلال باعث توجه بیشتر مسئولان و مردم و بررسی بیشتر اهمیت موضوع ادبیات کودک و نوجوان می‌شود.

برگزیده نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر، در پاسخ به این سوال که «از نگاه شما به عنوان مؤلف، این جشنواره باید چه چشم‌اندازی داشته باشد تا بتواند در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه خودش را پیدا کند و کیفیت و کمّیت کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را بهبود ببخشد؟» نظر خود را این‌طور عنوان کرد: جشنواره باید نیازهای لازم برای جهانی‌شدن و مطرح‌شدن در سطح بین‌الملل را فراهم کند. سازمان‌هایی که اثر برگزیده و نامزدها را مناسب و تأییدشده می‌بینند، وظیفه دارند به تولید و توزیع آثار در مدارس، کتابخانه‌ها، کانون، نهاد کتابخانه‌های عمومی و… کمک کنند تا در دسترس مخاطبان قرار گیرد و ناشران خصوصی هم ترغیب شوند آثار بیشتری از مؤلفان و شرکت‌کننده‌ها منتشر کنند. متولیان امر باید نهایت سعی و تلاش خود را برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و جلب توجه مردم و مسئولان انجام دهند. از اینکه این جشنواره عاملی برای دیده‌شدن بهتر و بیشتر آثار خوب باشد خوشحال می‌شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها