چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
۶۰۰ اثر به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد

خراسان جنوبی- ۶۰۰ اثر به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، فرخنده چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد در شهریور امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده است.

وی افزود: اکنون این فضا برای استان فراهم شد که جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود و پیگیر هستیم که این اتفاق رقم بخورد.

فرخنده با بیان اینکه کارگاه‌های متعدد سواد رسانه با حضور اساتید مجرب در شهرستان‌ها برگزار شد اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای رسانه در استان و همچنین میزبانی ۲ جشنواره مطبوعات در حوزه شرق کشور از دیگر اقدامات ۲ سال اخیر در استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بعد از ۶ سال رکود در حوزه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مجدد این نمایشگاه را احیا کرد و جمعی از رسانه‌ها استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی افزود: امسال در آستانه اربعین شهدای خدمت، ۲ دستگاه اتوبوس از فعالان رسانه‌ای استان خراسان جنوی در قالب اردوی ۲ روزه به سفر مشهد مقدس اعزام شدند.

فرخنده به افزایش ۲ برابری واریز یارانه‌ها به مطبوعات و رسانه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن اشاره کرد و گفت: نگاه ما هم توسعه رسانه‌های استان بوده و در این دو سال ۲۳ رسانه جدید به جمع رسانه‌های استان اضافه شدند و مجوز فعالیت برای آنان صادر شده است.

وی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت :۴۳ سرپرستی روزنامه از روزنامه‌های ملی به جمع سرپرستی روزنامه‌های استان اضافه شده است و این هم اتفاق زیربنایی و خوبی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای روابط عمومی‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: در حوزه رسانه ملی نیز حرکت به سمت ساماندهی و هدفمندی بند «چ» شکل گرفت.

فرخنده با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ نفر از خبرنگاران استان عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند گفت: امسال ۲۳۲ نفر از جمع خبرنگاران استان در این سامانه به عنوان خبرنگار رسمی به عضویت درآمدند.

وی عنوان کرد: امسال رسانه‌ها در بخش نماز، امر به معروف و نهی از منکر، زیست عفیفانه و مشترکین قدیمی مطبوعات استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و رسانه‌های برتر تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های رسانه‌های استان راه‌اندازی خانه مطبوعات استان بود که در کمترین زمان در هفته دولت سال ۱۴۰۱ فاز آن راه‌اندازی شد و همچنین اعتباری برای احداث فاز دوم این مجموعه تخصیص می‌یابد.

وی افزود: استانداری خراسان جنوبی هم رسانه‌های استان را در پنج حوزه «ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات»، «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسائل اجتماعی و جوانان»، «مطالبه‌گری و نقد منصفانه» و «به تصویر کشیدن و روایت درست حضور مردم در تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان» مورد ارزیابی قرار داده که در پایان از پنج رسانه برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

فرخنده تاکید کرد: شناخت جایگاه اصحاب رسانه در دوران جنگ شناختی که یک حوزه ترکیبی را در دوران پست مدرنیسم شامل شده یک حقیقت و اصل است و کسانی که در حوزه آگاهی‌بخشی به مردم در خط مقدم مجاهدت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در عصری که مدیریت اذهان جامعه و افکار عمومی یک اولویت برای نظام سلطه و امپراطوری رسانه‌ای غرب بوده، رشد تکنولوژی بر پیچیدگی این عرصه افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: لذا اهمیت کار خبرنگاری که ماموریت جهاد تبییین و ماموریت بالا بردن قدرت شناخت مردم را در حوزه کاری خودش دارد یک اصل و مهم است که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مأموریتی که مقام معظم رهبری در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن برای ما ترسیم کردند دو اصل است که باید در دستور کار رسانه‌ای‌ها قرار گرفته باشد و بیشتر مورد توجه قرار دهند.

فرخنده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که در این عرصه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و کاشتن نهال امید در دل خود و دیگران دو مقوله در گام دو انقلاب است لذا باید مأموریت ما هم بر اساس همین دو اصل پیش برود.

وی عنوان کرد: در دورانی که رسانه‌های فرمایشی و نمایشی در نظام بین الملل، دارند موضوعی را تیتر می‌کنند که حقایق را برای استعمار و استثمار بپوشانند، مأموریت رسانه‌های تمدنی در مقابل رسانه‌های فرمایشی، نمایشی و فرسایشی این است که باید به موقع اطلاع‌رسانی و درست تحلیل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین این رسانه‌ها باید در نحوه و ارائه طریق و راه نشان دادن برای مردم در گام دوم انقلاب صحت، سرعت و دقت داشته و نگاه تمدنی، فرا ملی و فرامرزی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها