چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
رسانه‌ها با علم و خردورزی قلم بزنند

همدان- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها باید با علم و خردورزی قلم بزنند تا هم نقد آنها اثرگذار باشد هم نکات مثبت در جامعه تبلور یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر چهارشنبه در آیین پاسداشت روز خبرنگار اظهار کرد: مطبوعات بر اساس اراده الهی وظیفه دارند مسائل جامعه را تشویق و نقد کنند اما نقد است که کار مطبوعات است و باید باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نقد را به تصویر بکشیم، اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود گفت: گاهی نقد با تخریب ترکیب شده و باعث می‌شود که نقد زشت باشد در حالی که نقد بالطبع یک امر سازنده بوده و جزو وظایف رسانه‌هاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه خبرنگاران عموماً به دنبال اصلاح جامعه هستند گفت: اگر رسانه‌ای به دنبال نقد از افراد است باید ابتدا محاسن او را مطرح کند و سپس نقدها را هم بیان کند اما گاهی نقد جای تخریب می‌نشیند و هدف آزار طرف مقابل است.

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه بزرگی است و باید به خوبی به مسائل پرداخت افزود: ما باید به گونه‌ای سخن بگوییم که مردم از گفته‌های ما ناراحت نشوند و به گونه‌ای همدیگر را نرنجانیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عنوان کرد: ثبت جهانی هگمتانه ثبت جهانی شد و این افتخاری ملی است که با کمک رسانه‌ها انجام شد و مهم است و باید به آن پرداخته شود.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: نقد کنید اما کمک کنید که غبارها نیز شسته شود و فکر و اندیشه بهتری در اذهان عموم شکل گیرد.

حاجی‌بابایی اندیشه ورزی را ملزومه کار رسانه‌ای دانست و گفت: رسانه‌ها باید با علم و خردورزی قلم بزنند تا هم نقد آنها اثرگذار باشد هم نکات مثبت در جامعه تبلور یابد.

رسانه‌ها با علم و خردورزی قلم بزنند

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان نیز به سخنرانی کوتاه بسنده کرد و ضمن تشکر از تلاش یکساله خبرنگاران همدان گفت: قدردان زحمات شما هستیم و آنچه تلاش کردم در طول این سه سال همان بود که تک تک شما در رسانه‌ها مطرح کردید و برای من همین کافیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز اظهار کرد: روز خبرنگار قدردانی از کسانی است که در سخت‌ترین شرایط دیده نمی‌شوند تا دیگران دیده شوند که این مصداق جهاد است.

مسعود ویژه بیان کرد: خبرنگاران همواره با قلم خود نقش تبیین ارزش‌هایی را دارند که هرگز نمی‌توان انکار کرد و جامعه را به سمت سعادت پیش می‌برد.

رسانه‌ها با علم و خردورزی قلم بزنند

در ادامه مراسم تنی چند از خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

رسانه‌ها با علم و خردورزی قلم بزنند

همچنین در این مراسم از خبرنگاران برگزیده در بخش مختلف تجلیل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها