پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
«هدهد سفید» برای نخستین بار در هرمزگان دیده شد

هرمزگان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: «هدهد سفید» برای نخستین بار در هرمزگان دیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، فرشاد محمدی در آئین گشایش نخستین کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در گلزار شهدا بندرعباس اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه سیار استان با استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان افزود: کتابخانه سیار در نهاد کتابخانه عمومی با عنوان سفیر دانایی هدهد سفید مطرح می‌شود. هدهد بندرعباس، پنجاه و ششمین هدهد سفید در کشور و اولین هدهد سفید در استان هرمزگان که خاص ۱۰ محله آسیب پذیر و محروم شهر بندرعباس است.

وی اضافه کرد: در این کتابخانه ۳ هزار جلد کتاب از جدیدترین عناوین چاپ شده در کشور وجود دارد. تمام خدمات کتابخانه‌ای نیز که در کتابخانه‌های ثابت وجود دارد در این کتابخانه ارائه خواهد شد و تمام تلاش ما این است که عدالت فرهنگی را در حوزه کتاب و کتابخوانی، یعنی دسترسی آسان و ارزان و رایگان مردم به جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در کشور که باعث افزایش آگاهی شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، میسر کنیم.

محمدی ادامه داد: اگر در راستای تصمیم قاطع استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و حمایت نمایندگان مجلس در استان تصمیمی که گرفته شده و اراده‌ای که داشتند، مسئولین سازمان‌های تخصصی مثل شهرداری‌ها و سازمان مدیریت نیز حمایت کنند ما می‌توانیم ظرف یک سال یا دو سال، کسری سرانه فیزیکی خودمان را برای افزایش سرانه مطالعه مفید که حق مردم عزیز و شریف استان هرمزگان است محقق کنیم.

وی بیان داشت: از مزایای نهاد کتابخانه‌ها این است که در هر حوزه‌ای می‌تواند به صورت تخصصی در خدمت قشر کتابخوان باشد و از مراسمات دیوان سالاری مرسوم جلوگیری کند.

فرشاد محمدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های کتابخانه سیار این است که به ما اجازه می‌دهد تا در فاصله و بازه زمانی که قرار است جانمایی، تخصیص اعتبار، ساخت و افتتاح کتابخانه‌های ثابت در این مناطق اجرا شود، به ارائه خدمت بپردازد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اضافه کرد: ان‌شاالله با حمایت مسئولین بتوانیم کتابخانه‌های سیار بعدی را در شرق، غرب، شمال، جنوب استان و مخصوصاً جزایر افتتاح کنیم. از استاندار سپاسگزارم که این مهم را در سطح کلان اجرا کردند.

فرشاد محمدی در پایان افزود: امید است سازمان‌ها از تصمیم استاندار در تسهیل و تسریع تصمیماتی که در حوزه کتابخانه می‌گیرند، تبعیت کنند تا شاهد افزایش سرانه فیزیکی و افزایش سرانه مطالعه مفید در استان که در این یک حوزه، تا حدودی عقب‌تر از جاهای دیگر هستیم، پیشرفت کنیم.

به گزارش ایبنا، برای تامین و تجهیز این کتابخانه سیار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کتابخانه‌های عمومی کشور هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها