جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
دولت سیزدهم به دنبال برقراری و توسعه عدالت فرهنگی بوده است

کرمانشاه- جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تحقق عدالت فرهنگی، گفت: دولت سیزدهم به دنبال برقراری و توسعه عدالت فرهنگی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، سید محمد هاشمی پیش از ظهر جمعه در مراسم مجتمع فرهنگی و هنری دانش، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های مقاوم، آزاده و تاریخ ساز حوزه مقاومت ایران است، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که توانستیم در راستای ایجاد عدالت فرهنگی و تامین زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر مروز یکی از مجتمع‌های فرهنگی هنری را در شهر کرمانشاه افتتاح کنیم.

وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری دانش در منقطه‌ای از شهر کرمانشاه افتتاح شد که از نظر محرومیت فرهنگی و هنری رنج می‌برد و امید است این مجتمع خانه امیدی برای مردم و محل اجتماع و دلگرمی اهالی فرهنگ، رسانه و هنر باشد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی اهتمام جدی بر تامین زیرساخت‌های فرهنگی داشته، تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های فرهنگی هنری در طول دولت سیزدهم به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و اکنون شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی هنری دانش برای مدت پنج سال متوقف شده بود که با همت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ با تامین ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نهایتاً امروز به بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی رسید و مجموعاً با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه این پروژه افتتاح شد.

وی عدالت فرهنگی را در دولت سیزدهم امری هم و برنامه‌ریزی شده دانست و گفت: در مسئله عدالت فرهنگی علاوه بر زیرساخت‌های مختلف که تکلیف و وظیفه ما بوده و در راستای آن تلاش شد از حیث مباحث نرم‌افزاری و تولیدات رسانه‌ای تمام‌های ویژه‌ای داشته که یکی از آنها قرارگاه شهید آوینی بود که با محوریت استان‌ها، تمرکز در استان‌ها و تزریق مستقیم منابع به استان‌ها شکل گرفت.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در استان کرمانشاه مبلغ ۷.۵ میلیارد تومان به منظور طرح‌های قرارگاه شهید آوینی تزریق شد که بر اساس توافقاتی که صورت گرفت که راه اندازی مراکز و مجتمع‌های فرهنگی در این استان همگی از برکات این قرارگاه بوده است.

هاشمی همچنین بیان داشت: با توجه به توفیق نوکری و خدمتی که در مدت دولت سیزدهم به ما داده شد تلاش بسیاری در راستای تحقق شعارهای بنیادین این دولت در خصوص برقراری عدالت فرهنگی، توجه به استان‌ها و تمرکز زدایی انجام شد تا جامه عمل بر آنها بپوشانیم که امید است تاکنون موجب رضایت بخشی اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم کرده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مجتمع فرهنگی هنری بیستون در استان کرمانشاه یکی دیگر از مجتمع‌های مهم این عرصه است که مراحل آماده سازی آن به پایان رسیده و با تامین اعتبار هم اکنون مراحل تجهیز آن در دست اقدام است که ر هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها