دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
رسانه بهترین قاب برای تبلیغ کتابخوانی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه در حوزه ادبیات باید با تسلط و اشرافی که روی کار مولفان و ناشران دارند، کتاب های خوبی را که در حوزه شعر، داستان و ادبیات منتشر می‌شود به بهترین شیوه، معرفی و تبلیغ کنند.

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با تاکید بر نقش رسانه در ترویج واژگان و ادبیات صحیح فارسی عنوان کرد: نقش رسانه در ترویج فرهنگ و ادبیات فارسی بسیار حیاتی است، اما این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که اهالی رسانه، خصوصاً خبرگزاری کتاب ایران از دامنه وسیع و فراگیر خود در ترویج فرهنگ زبان فارسی و کتابخوانی آگاه باشند.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیتی که بر عهده خبرنگاران حوزه کتاب و ادبیات است، افزود: خبرنگاران باید با تسلط و اشرافی که روی کار مولفان و ناشران دارند، کتاب‌های خوب خصوصاً آنها که در حوزه شعر، داستان و ادبیات منتشر می‌شود را معرفی کنند. نوع معرفی هم بسیار مهم است، از نظر من خبرنگاران در این حوزه باید از شایسته‌ترین و موثرترین راه‌های تبلیغاتی استفاده کنند تا با بهترین شیوه، فرهنگ خرید کتاب ارزشمند را در جامعه ترویج کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه تبلیغ کارآمد از طریق رسانه‌ها منجر به فروش بیشتر آثار ادبی می‌شود و صرفه اقتصادی سبب خواهد شد ناشر و مولف به صورت هدفمند و مستمرتری در حوزه نشر فعالیت کنند، گفت: تبلیغ کتاب باعث خواهد شد خرید و شمارگان چاپ کتاب بالاتر رود و چاپ آن برای ناشر و مولف سودآور شود. اهالی رسانه با اهتمام بر این کار قطعاً به ترویج کتابخوانی و ارتقای زبان و ادب فارسی کمک بزرگی خواهند کرد.

حداد عادل در پایان موثرترین مولفه را در فرهنگ کتابخوانی، رسانه خواند و تاکید کرد: رسانه بهترین قاب برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها