یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کتاب «ریتم در موسیقی» به چاپ ۴۶ رسید

چاپ چهل‌وششم کتاب «ریتم در موسیقی» تألیف شهرام مظلومی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «ریتم در موسیقی» مجموعه درس‌ها و تمرین‌های طبقه‌بندی‌شدۀ ریتم و وزن در موسیقی است که در ۶ فصل تدوین شده و تأکید مطالب آن بیشتر بر اجرای فیگورهای ریتمیک و پیوند آن‌ها با یکدیگر است.

«ریتم‌های ساده و ترکیبی - قسمت اول»، «ریتم‌های ساده و ترکیبی - قسمت دوم»، «سکوت و اجرای سکوت در ریتم‌های ساده و ترکیبی»، «تغییر شکل در ضرب میزان‌ها»، «ریتم‌ها و میزان‌های لنگ و اختلاط فیگورهای ریتمیک ساده و ترکیبی»، «تمرین‌های ویژه»، فصل‌های این کتاب‌اند.

مباحث تئوریک و نظری، به دلیل گستردگی بسیار، در این کتاب گنجانده نشده است و صرفاً جنبۀ عملی و کاربردی و تمرینی ریتم و وزن در موسیقی مد نظر بوده است. خواننده‌ای که قصد استفاده از این کتاب را دارد باید با مقدمات موسیقی آشنا باشد و نت‌خوانی نیز بداند.

شهرام مظلومی آهنگساز و مدرس دانشگاه است. او برندۀ دیپلم افتخار آهنگسازی سیزدهمین جشنوارۀ موسیقی فجر، برندۀ تندیس و دیپلم افتخار آهنگسازی چهاردهمین جشنوارۀ بین‌المللی موسیقی فجر، برنده جایزۀ ویژۀ آهنگسازی و دیپلم افتخار موسیقی سال امام علی (ع) و همچنین برندۀ جایزۀ ویژۀ تنظیم موسیقی محلی است.

او که فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران نیز است، تألیفات و مقالات زیادی را به چاپ رسانده است که از جملۀ آن‌ها می‌توان به کتاب «ریتم در موسیقی»، نسبت‌های طلایی در سازهای ایرانی، انگاره‌های ردیف موسیقی ایران، ملودی‌نویسی دورۀ باروک و کلاسیک اشاره کرد.

از آثار هنری او هم می‌توان به «کوارتت زهی بر اساس ملودی‌های محلی»، «سوئیت سمفونیک بهار»، «ساخت قطعات برای ارکستر سمفونیک»، «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «آهنگسازی و تنظیم قطعات موسیقی متن»، «ملی»، «سنتی و محلی».

چاپ چهل و ششم این کتاب در ۷۷ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵ هزار نسخه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها