یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
آیین رونمایی از کتاب‌های «الشام» و «عشق چرا ندارد»

مراسم زونمایی از دو کتاب انتشارات روایت فتح، عصر روز یکشنبه مورخ ۲۱ مرداد، ساعت ۱۷ در فرهنگسرای عطارنیشابوری در محله بریانک با حضور نویسنده کتاب، خانواده شهدا، جمعی از اهالی رسانه و کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا فرزانه مردی جانشین مدیر انتشارات روایت فتح بیان کرد: در ابتدا از مریم شیدا نویسنده اهل شیراز و همچنین همسر شهید مدافع حرم صاحب کرم که ایشان نیز اهل شیراز هستند، تقدیر و تشکر و خوش‌آمدگویی کردند و بعد از آن از محقق کتاب، طراح جلد، ویراستار کتاب تشکر ویژه‌ای داشتند.

مردی در ادامه به موضوعات هر دو کتاب جدید نشر روایت فتح پرداخت و گفت: کتاب الشام؛ با موضوع خاطرات طلبه فرهنگی، حسین عباسی در چهل و پنج روز سفر به سوریه و کتاب عشق چرا ندارد؛ به روایت همسر محمد صاحب‌کرم شهید مدافع حرم که هر دوتا کتاب به قلم مریم شیدا به رشته تحریر در آمده است.

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح گزارشی از وضعیت انتشارات عرض نمود. دو کتاب تازه نشر در حوزه ادبیات پایداری و در حوزه مدافعان حرم می‌باشد. ۱۴۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلفب در مورد با زندگی ایثارگران، خانواده شهدا، روایت‌هایی از جانبازان و… چاپ و روانه بازار نشر کرده است. بعد از جنگ در سوریه و اتفاقاتی که در سوریه رخ داد این انتشارات تصمیم گرفت از سال ۹۶ در این حوزه پیش قدم شد و تا الان بیش از ۴۰ اثر در این حوزه روانه بازار نشر کرده است.

او در ادامه گفت: بیش از ده عنوان کتاب مدافعان حرم مربوط بع فارس می‌شود و در ادامه کار با قزوین، گلستان و دیگر شهرستان‌های ایران در حیطه کاری خود دارد.

همچنین محمدخانی به سوژه‌های بکر و جذاب و دسته اول در اولویت این انتشارات اشاره کرد و بیان کرد: در این انتشارات به سوژه‌های بکر و جذاب پرداخته می‌شود تا هرچه بیشتر قشر دختران جوان خانواده‌ها را مخاطب خود قرار دهد. این کتاب‌ها به زوایای نیمه پنهان و خانوادگی شهدا می‌پردازد تا برای این جوانان الگوسازی نماید.

وی در ادامه اشاره کرد: در این انتشارات علاوه بر چاپ فیزیکی کتاب‌ها، ۲۷ اثر کتاب صوتی در بخش کتاب‌های صوتی تولید شده است تا مخاطبان بیشتری را در این حوزه به خود اختصاص دهد. کتاب‌های صوتی این انتشارات را در پلتفرم‌های فیدیبو، کتابراه و… عرضه شده است.

محمدخانی در پایان گفت: وقتی را اختصاص به خوانش کتاب‌هایی که الکوساز زندگی ما هستند قرار بدهیم تا یک حس خوب از آن شهید به زندگی ما وارد شود.


در این مراسم همسر شهید صاحب‌کرم گفت: کتاب زمانی به دست بنده رسید که تاریخ تولد بنده بود و حس خوبی از مطالعه این کتاب به بنده منتقل شد. یکسال عشق محمد را به مدافع حرم شدن او دیدم و از خودم و از زندگی خودم گذشتم و رضایت دادم تا ایشان به عشق خودش برسد.

مریم شیدا از ماجرای خود در مورد قلم زدن کتاب عشق چرا ندارد گفت: آشنایی بنده با این شهید از طریق محل کار این شهید بزرگوار رخ داد و نگارش زندگی ایشان را به بنده پیشنهاد دادند. وی در ادامه گفت: شهید صاحب کرم تنها مدافع حرم سپاه این شهر در آن حیطه زمانی بود.

در ادامه این مراسم از خانواده دو شهید جبلی و صاحب کرم و همچنین مریم شیدا تقدیر و هدایاییی به رسم یادبود تقدیم این عزیزان شد. همچنین از این دو جلد با حضور نویسنده کتاب، خانواده شهدا و مسئولین انتشارات و جمعی از اهالی رسانه و کتاب رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها