دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کسب ۹ رتبه کشوری دانش آموزان خراسان جنوبی، در مسابقات قرآن، عترت و نماز

خراسان جنوبی_ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از کسب ۹ رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان دختر و پسر استان در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

سید علیرضا موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: ۵۳ دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز استان درقالب ۲ کاروان دانش آموزی پسر و دختر به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور، در تیر و مرداد ماه سال جاری به ترتیب به استان‌های خراسان رضوی و مازندران اعزام شدند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم در بخش رشته‌های قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، مداحی و دعاخوانی در بخش عترت و اذان، احکام و انشای نماز در بخش نماز، افزود: این مسابقات باحضور هزار و ۱۰۰ دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از کسب رتبه اول کشور توسط علی صالحی نیا در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم خبر داد و افزود: دانش آموزان علیرضا اقبالی، در رشته اذان و مهدی ساجدی مقدم در رشته صحیفه سجادیه موفق به کسب رتبه سوم کشور شدند.

موسوی نژاد با اشاره به کسب عنوان پنجم کشور در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم توسط امیر محمد طالبی، گفت: در بخش دختران نیز رؤیا سادات خاکساری مقدم، در رشته انشای نماز به رتبه دوم کشور دست یافت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان منصوره مستشاری و زهرا دیانتی به ترتیب در رشته‌های احکام و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه سوم کشور در این دوره از مسابقات شدند، افزود: همچنین دانش آموزان فاطمه بشارتی و عطیه عزیزی نیز به ترتیب مقام چهارم کشوردر رشته‌های حفظ کل قرآن کریم وحفظ کل قرآن کریم دوره ابتدایی را به دست آوردند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم تحقق رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت دینی و قرآنی آینده سازان، افزود: برگزاری این مسابقات گامی مهم برای ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین نسل جوان و نوجوان است.

موسوی نژاد انس و آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم، آموزه‌های اهل بیت «علیهم السلام» و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را از مهم‌ترین اهداف این مسابقات برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها