سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
افزایش سرانه مطالعه باید دغدغه همه مسئولان فرهنگی باشد

چهارمحال و بختیاری - در آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره کتابنوش استاندار چهارمحال و بختیاری به اهمیت ترویج مطالعه پرداخت و تأکید کرد: افزایش سرانه مطالعه، باید دغدغه همه مسولان فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابنوش که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در مجموعه ورزشی شهدای شهرکر برگزار شد، استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است، افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در خصوص کتابخوانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان کمک بزرگی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از عدم کتابخوانی در کشور، ترویج معضلات اجتماعی است. کتابخوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش علم و آگاهی، و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالعه توسط قشر جوان و نوجوان، جامعه را سالم و دور از آسیب‌های اجتماعی نگه می‌دارد. افزایش سرانه مطالعه مزایای فراوانی دارد و جشنواره کتابنوش و اقدامات مشابه در توسعه فرهنگ بسیار کمک‌کننده هستند.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی، اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به استان تخصیص داده شد. همچنین در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی، در مدارس استان نیز اعتبارات خوبی مصوب شد. توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها و به‌روز رسانی امکانات کتابخانه‌ها نیز در این دولت انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید به مسئولان فرهنگی استان، خواستار گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه شد.

به گزارش ایبنا، هفتمین جشنواره کشوری کتابنوش با حضور ۳۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر از سراسر کشور از ۱۸ مرداد ماه در شهرکرد آغاز شده و تا ۲۶ مردادماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها