سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
شاعران  می‌توانند با شعر در اقامه نماز قدم بردارند

سرپرست ستاد اقامه نماز در محفل شعر نماز گفت: شاعران پرچمداران حوزه ادبیات هستند و می‌توانند با اشعارشان در جهت اقامه نماز قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محفل شعر نماز با حضور جمعی از شعرای کشور در ستاد اقامه نماز برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام سید مهدی بهشتی، سرپرست ستاد اقامه نماز و عباس جوهری، سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران حضور داشتند.

ابتدا، فرینا اولیایی، نویسنده و فعال کتاب، سه کتاب «چلچراغ نماز و خانواده» نوشته سید جواد بهشتی، «نماز در سیره و سخن معصومین» نوشته سید جواد بهشتی و «راه و رسم بندگی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی را معرفی کرد و گفت: در ستاد اقامه نماز، کتاب‌هایی با محوریت نماز مورد حمایت قرار می‌گیرند. در کتاب «نماز در سیره و سخن معصومین» نماز در سیره ۱۴ معصوم مورد توجه قرار می‌گیرد. کتاب شکل روایی دارد و از زبان امام حسین (ع) روایت می‌شود. «چلچراغ نماز و خانواده» یک اثر دو جلدی است که در آن به جایگاه نماز در خانواده توجه می‌شود. این کتاب نشان می‌دهد که نماز چه تأثیرات مثبتی در خانواده می‌تواند داشته باشد؟ «راه و رسم بندگی» نیز تاثیر عبادت در اعمال ما را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: جایگاه کتاب داستانی در حوزه نماز در میان کتاب‌های ستاد اقامه نماز کمرنگ است.

همچنین حجت‌الاسلام سید مهدی بهشتی، سرپرست ستاد اقامه نماز گفت: خداوند در قرآن نماز را ارتباط حقیقی و بزرگ‌ترین ذکر خود معرفی کرده و در قرآن کریم اقامه نماز مدنظر است. یکی از مراحل اقامه نماز، خواندن نماز است اما ترویج گفتمان نماز هم جزئی از اقامه نماز محسوب می‌شود و اولین وظیفه حکومت مهدوی اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه ۹۰ بار در قرآن به اقامه نماز به صورت مستقیم توجه شده، افزود: ۹۰۰ بار نیز در قرآن کریم به مسائل مربوط به نماز پرداخته می‌شود. این امر نشان از اهمیت و جایگاه والای نماز دارد و در چنین شرایطی وظیفه همه ما و همچنین ستاد اقامه نماز ترویج فرهنگ اقامه نماز است. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که یکی از معجزات آفرینش، شعر است که این جمله عجیبی است. حضرت آقا بیان می‌کنند؛ خدا در بیان، سحری قرار داده که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود. ما اگر بتوانیم از شعر به عنوان ابزاری برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز قدم برداریم به موفقیت نزدیک شده‌ایم.

سرپرست ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: توصیف عشق زمینی در شعر مسیر مفیدی نیست و اگر بتوانیم باور و ایمان خود را با زبان شیوای شعر بیان کنیم، در مسیر صحیح قدم برداشته‌ایم. جامعه‌ای که در آن اقامه نماز کمرنگ باشد، دستخوش آسیب‌های فراوان خواهد شد. شما شاعران جوان می‌توانید با اشعارتان در جهت اقامه نماز قدم بردارید.

در ادامه فاطمه نانی‌زاد، ناصر فیض، علی داوودی، اکرم السادات هاشمی‌پور، محمدرضا طهماسبی، حبیب نزاری و همچنین میرحامد فلاحی دبیر کنگره به خوانش اشعار و سروده‌های خود پرداختند و در انتهای مراسم از ۱۰ نفر از شاعران جوان برگزیده تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها