سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
نگاهی بر زندگی مولف کتاب «مکتب‌های ادبی»

برنامه «نگین» نگاهی بر زندگی رضا سیدحسینی مولف کتاب «مکتب های ادبی» دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی اختصاص دارد.

عبدالله علایی، تهیه‌کننده این برنامه گفت: ۲۳ مرداد، نگاهی بر زندگی «رضا سیدحسینی» مولف کتاب مکتب های ادبی خواهیم داشت. «مکتب‌های ادبی» جامع‌ترین کتاب درباره سبک‌های ادبی است که رضا سیدحسینی آن را نگاشته است. این کتاب دوجلدی که اینک به چاپ جلد اول بیستم و جلد دوم نوزدهم، رسیده است نخستین بار در فروردین ماه ۱۳۳۴ انتشار یافت و بعد از آن بارها تجدید چاپ و ویرایش شد.


این تهیه‌کننده رادیویی تصریح کرد: سیدحسینی در مقدمه این کتاب آورده «من این کتاب را در آغاز به عنوان راهنمای ساده و فهرست‌وار برای آشنایی با ایسم‌های گوناگون ادبی نوشته بودم به امید اینکه در آینده، اساتید متخصص و نویسندگان و محققان آثار کامل‌تری در این مورد ارائه کنند، اما چنین نشد و کتاب به عنوان یگانه منبع و حتی کتاب درسی درباره مکتب‌ها باقی ماند. رضا سیدحسینی سرپرست و عضو اصلی تألیف و ترجمه مجموعه شش جلدی «فرهنگ آثار» بوده است. از وی تاکنون ۳۴ جلد کتاب منتشر شده که می‌توان به ترجمه‌هایی از آندره مالرو، مارگریت دوراس، یاشار کمال، ناظم حکمت، ژان پل سارتر، آندره ژید، آلبر کامو، توماس مان، ماکسیم گورکی، بالزاک، جک لندن و چارلی چاپلین اشاره کرد.

«نگین» از شنبه تا چهارشنبه با تهیه‌کنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل عباس و حسن همایی و به قلم محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها