جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
ارسال آثار به جایزه کتاب سال دفاع مقدس تمدید شد

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه بیست و دومین جایزه کتاب سال دفاع مقدس تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دبیرخانه بیست و دومین جایزه کتاب سال دفاع مقدس زمان ارسال آثار به این جایزه را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ تمدید کرد. این جایزه با شعار مساله‌شناسی و درست‌نویسی در اواسط تیرماه امسال فراخوان خود را منتشر کرد.

محمدقاسم فروغی جهرمی، دبیر بیست و دومین جایزه کتاب مقدس در رونمایی از پوستر این جایزه گفت: من می‌خواستم پیشنهاد بدهم که این جایزه از ارزیابی کتاب فراتر برود و ما بتوانیم غیر از کتاب کارهای دیگری مثل نقد و بررسی اثر، بررسی وضعیت نشر و … را هم انجام دهیم. چون بررسی وضعیت نشر در افزایش کیفیت آثار این حوزه هم موثر است.

او ادامه داد: نکته دیگر برگزاری رویداد کتاب سال دفاع مقدس است که این برنامه‌ها بهتر است در طی سال برگزار شود. به این شکل، برای ناشران و نویسندگان هم بهتر است و مثمرثمرتر هم خواهد بود. به عبارتی جایزه در یک مقطع سال نباشد و در سال جریان داشته و پویا باشد. شاید با این روند بتوان ارتباط بیشتری با ناسر، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گرفت.


دبیر بیست و دومین جایزه کتاب سال دفاع مقدس افزود: از دوره هفدهم برای هر دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس شعار انتخاب شد و شعار این دور هم؛ مسئله‌شناسی و درست‌نویسی است. این موضوع باید در هم ابعاد کتاب بررسی شود، چون موضوع مساله‌شناسی در دفاع مقدس باعث خواهد شد که پژوهشگران با توجه به مسائلی که در این زمینه وجود دارد، سراغ پژوهش و تالیف بروند. از این رو تلاش خواهیم کرد در این دوره، مساله‌شناسی و درست‌نویسی در آثار دفاع مقدس رصد شود و درباره این دو موضوع بحث و بررسی هم صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها