چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کتاب «سال‌های مجاهدت خاموش» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- کتاب «سال‌های مجاهدت خاموش»، شناخت نامه 20 شهید غریب اردبیل همزمان با اجلاسیه شهدای غریب در اسارت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این کتاب، زندگی‌نامه شهدای آزاده اردبیلی اردوگاه‌های عراق و زندان‌های گروهک‌های ضدّ انقلاب است که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل و به قلم سید سعید اطهرنیاری و با همکاری سپیده فرخ نهاد، معصومه جعفری واحد، مبینا خلیل‌زاده مقدّم، ظریفه رحیمی، رویا علیزاده‌نیاری و پروین کوهی سلطان‌آبادی تالیف و توسط نشر خط هشت چاپ شده است.

در این کتاب نویسنده تلاش کرده است در ۱۸۸ صفحه با آوردن خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهدا از رشادت ها و شهدایی بگوید که سال ها در جبهه های جنگ و اردوگاههای اسارت تا پای جان ایثارگری کردند و چراغ فرهنگ جهاد و شهادت را روشن نگه داشتند.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ فکر می کردیم مفقود الاثر شده، بعد از آزادی اسرا معلوم شد که در عراق شهید شده است، این بریده، چکیده ای از بیانگر حکایت زندگی جنگی و شهادت یکی از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید مسعود برزگراست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم رونمایی از این کتاب و اجلاسیه شهدای غریب که ۲۴ مرداد ماه در سالن ولایت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه و یادواره شهدا در صورتی اثرگذارتر خواهد شد که در مجیط مدارس و موسسات آموزشی برگزار شود زیرا مخاطبان اصلی فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، نسل‌های جدید هستند.

آیت الله سید حسن عاملی تصریح کرد: باید با طرح سؤالاتی برای نسل‌های جدید، زمینه گرایش هر چه بیشتر جوانان را به مؤلفه‌هایی که منجر به تحکیم حاکمیت ملی و تعلق خاطر به میهن اسلامی می‌شود، فراهم کرد.

امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت یادآور شد: استقلال رأی و اقتدار ملی را مهمترین دستاورد خون پاک شهدا برای نظام اسلامی قلمداد کرد و شهدا را حاضر و ناظر بر اعمال انسان‌ها دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این مراسم با ارائه آماری از تعداد شهدای غریب در اسارت استان اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل تاکنون ۲۰ شهید غریب در اسارت شناسایی شده که والدین ۵ شهید معظم در قید حیات هستند و ۶ نفر از شهدای معظم متأهل بودند و پیکر مطهر ۵ شهید نیز تاکنون شناسایی نشده است.

نوری با اشاره به برگزاری موفق کنگره ۳۴۰۰ شهید استان، برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای غریب در اسارت استان را مرهون همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی دانست.

در ادامه ضمن رونمایی از کتاب سالهای مجاهدت خاموش و تجلیل از مولفان اثر و خانواده های شهدای غریب در اسارت از تمبر ویژه شهدای غریب اردبیل نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها