شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
بیش از ۵۵۰ جلد کتاب و زیارت عاشورا از ایلام به شهرهای عراق ارسال شد

ایلام- مدیر موسسه خیریه و موکب امیرابوالفضل ایلام از اهدا و توزیع بیش از ۵۵۰ جلد کتاب و زیارت عاشورا در آستانه اربعین حسینی در شهرهای زُرباطیه و طعان کشور عراق خبر داد.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: در آستانه اربعین سید و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط این موسسه، بیش از ۵۵۰ جلد کتاب مذهبی به زبان عربی برای مساجد و تکایای شهرهای زرباطیه و طعان کشور عراق ارسال شد.

محمدی ادامه داد: با ثبت موکب امیرابوالفضل در ستاد مرکزی توسعه و بازسازی عتبات و عالیات کشور برای ارائه خدمات فرهنگی و تغذیه و پشتیبانی توسط اینجانب و اجرای فعالیت در ایام اربعین در ایلام و مهران، جریانی تازه و نو با همکاری اعضای هیات مدیره در حوزه‌های یاد شده در حال اجراست.

وی تصریح کرد: توزیع اقلام خوراکی، بسته‌های غذایی، مصرفی، بهداشتی و پشتیبانی از فعالیت‌های موکب‌ها در مرز بین‌المللی مهران توسط این موکب با حمایت و پشتیبانی موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام با همکاری: علیمراد محمدی، سیدسلیم موسوی، محمدکریم لطفی، عیسی قیطاسی، علی علیزاده، حجت‌الله محمدی، حمید کریمی، علیرضا مهدی‌زاده، منصور پیری پور، سیدحسین حسینی، فاطمه موسوی و صغری هورفر و… با مدیریت و مسئولیت اینجانب به طور شبانه‌روز در ایلام و مهران صورت می‌گیرد.

مروج پیشکسوت کتاب و کتابخوانی در استان ایلام ادامه داد: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت اربعین حسینی و قیام امام حسین (ع) و معرفی و تبیین فرهنگ حسینی، اهدای کتاب‌های مذهبی و زیارت عاشورا در دستور کار ما در موسسه خیریه و موکب قرار دارد.

وی گفت: جا دارد که از تلاش‌های جهادی و همکاری خداپسندانه مهدی علیزاده در انتقال و توزیع کتاب‌های عربی یادشده برای حسینیه‌ها و مساجد و تکایا در شهرهای زرباطیه و طعان در کشور عراق در این روزهای گرم تشکر و تقدیر کنم.

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، از پیشکسوتان حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان ایلام به شمار می‌رود و بیش از نیم قرن در این حوزه فعالیت مستمر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها