شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
بررسی مجدد ساماندهی راسته کتاب در شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص بودجه طرح ساماندهی راسته کتاب، بر لزوم اجرایی شدن این طرح و برخورد با بساط‌گستران کتاب تاکید کرد.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به وضعیت برخورد با بساط‌گستران کتاب، عنوان کرد: از اواخر هفته گذشته شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری، ساماندهی چهارراه ولیعصر تهران را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این موضوع در راسته خیابان انقلاب هم پیگیری خواهد شد، زیرا اساساً هر جایی که بحث دستفروشی مطرح باشد و حقوق عمومی را زیرپا بگذارد، شهرداری موظف به رسیدگی و برخورد با آن است.

نادعلی با بیان اینکه گاهی اوقات به دلیل مسائل معیشتی شاهد بساط‌گستری هستیم، ادامه داد: گاهی نیز به دلیل مافیایی که پشت بعضی از این دستفروشان قرار دارد بسازگستری شکل می‌گیرد که این مسئله در منطقه انقلاب بسیار پیچیده‌تر است.

وی با طرح این موضوع که گاهی حیات کتابفروشان قدیمی به دلیل اقدامات بساط‌گستران به خطر می‌افتد، گفت: برای ساماندهی راسته کتاب طرحی با مرکز توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری داریم که باید پیگیری کنیم، حدود سه سال است، این طرح در مرکز و منطقه در رفت و آمد است اما به نتیجه نرسیده است.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه امسال مجدداً این طرح را برنامه و بودجه دیده‌ایم، تاکید کرد: با توجه به اختصاص بودجه برای این طرح، امیدوارم اجرای آن امسال در کمیسیون فرهنگی شورا به نتیجه برسد و عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها