یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
ساخت کتابخانه و مدرسه در پروژه‌‎های مسکن ملی زنجان

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در پروژه‌های مسکن ملی ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و کتابخانه پیش بینی شده است.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های گوناگون کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ۷۳۲ تصویب کرد که برای پروژه‌های حوزه اقتصادی، عمرانی، امنیتی و پروژه‌هایی که تأثیرات اجتماعی کلان دارند باید پیوست فرهنگی تدوین شود.

وی با بیان اینکه کنترل و پایش فنی پروژه‌ها در قالب مهندسین مشاور و نظام مهندسی به خوبی انجام می شود و علاوه بر این طرح پایش موردی پروژه‌ها در دستور کار است، افزود: این مهم به جد دنبال می شود تا کیفیت واحدهای مسکونی مورد تایید باشد و این اداره کل نسبت به ساخت و ساز و مصالح با کیفیت بسیار جدی است و همچنین بازید مستمر و منظم هر هفته با قوت انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق تاکیدات استانی به ویژه استاندار زنجان ارائه پیوست فرهنگی در پروژه‌های مسکن ملی الزامی شده است، اضافه کرد: در پروژه‌های مسکن ملی ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و کتابخانه پیش بینی شده است.

قزوینیان با اشاره به اینکه همچنین ساخت مسجد و مجموعه‌های فرهنگی در این پروژه‌ها پیش بینی شده است، افزود: این اداره کل به ایجاد مراکز آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.

وی ادامه داد: ساخت دو مدرسه در کوی شرق زنجان آغاز شده و بخشی از هزینه ساخت و آماده سازی زیرساخت‌ها توسط دولت تأمین شده و در قالب مولدسازی تأمین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین ساخت کتابخانه برای رفع نیازهای اهالی در حوزه استفاده از کتاب‌های به روز نیز در دستور کار پیمانکاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط