یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
رمان «جزیره سرگردانی» با طرح جلد و ناشر جدید

پس از اختلاف‌ها بر سر مالکیت نشر خوارزمی، مجید طالقانی، مجوز انتشار آثار سیمین دانشور را به نشر گستره که خود مدیریت آن را به عهده دارد، منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه دهه پس از انتشار «جزیره سرگردانی» اثر سیمین دانشور، این رمان حالا با طرح جلد جدید و تغییر ناشر، منتشر شد. ناشر در صفحه اول کتاب نوشته است: این کتاب پیش از این بارها توسط انتشاراتی دیگر منتشر شده است و در پی انعقاد قرارد جدید بین صاحب اثر و این انتشارات، چاپ جدید آن توسط این موسسه منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که متن کتاب هیچ‌گونه تغییری نسبت به چاپ‌های قبلی ندارد و فقط ویرایش و صفحه‌آرایی آن به‌روز شده و برای برخی واژه‌ها پانویس اضافه شده است. پس از اختلاف‌ها بر سر مالکیت نشر خوارزمی، مجید طالقانی که سال‌ها مدیریت چاپ و نشر را در این انتشارات به عهده داشت، مجوز انتشار آثار سیمین دانشور را به نشر گستره که خود مدیریت آن را به عهده دارد، منتقل کرد. پس از انتشار «سووشون» در ماه اخیر، حالا رمان «جزیره سرگردانی» از سوی این نشر منتشر شده است.

«جزیره سرگردانی» جلد نخست سه‌گانه‌یی است که کتاب سوم آن هرگز چاپ نشد. سیمین دانشور در این رمان، سرگردانی نسلی را روایت می‌کند که در قالب شخصیت اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شود. سرگردانی او در انتخاب بین مراد به‌عنوان نماد روشنفکری و مدرنیته و سلیم به‌عنوان نماد زندگی سنتی است. او در مرکز بحران های خانوادگی و در جامعه‌یی بحران‌زده، بار اشتباهات گذشتگان را بر دوش می‌کشد. در «جزیره سرگردانی» نیز به‌مانند «سووشون»، شخصیت اصلی رمان یک زن است؛ زنی به‌نام «هستی» که با مادربزرگ مذهبی خود و برادرش شاهین زندگی می‌کند. او پدرش را در سال‌های پرالتهاب منتهی به انقلاب از دست داده و مادرش، زنی متجدد و امروزی است. هستی عاشق یکی از همکلاسی‌هایش در دانشگاه، پسری توده‌یی به نام مراد شده است. او خواستگار دیگری به نام سلیم نیز دارد که پسری ثروتمند و مذهبی است. هستی اما نمی‌داند که چه تصمیمی می‌تواند برای زندگی‌اش مناسب باشد و در جزیره تردیدهایش، سرگردان است.

چاپ تازه رمان «جزیره سرگردانی» اثر زنده‌یاد سیمین دانشور با طرح جلد جدید و قیمت ۲۸۰ هزار تومان از سوی نشر گستره منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها