دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
عکاسی حیات وحش دید گسترده ای به کشور ایجاد می‌کند

فارس- مولف کتاب «راهنمایی برای گردشگران و عکاسان حیات وحش ایران» شناخت تمدن و تاریخ ایران را نیاز علاقه‌مندان به عکاسی حیات وحش عنوان کرد و افزود: عکاسی حیات وحش موجب می شود دید گسترده ای به این کشور پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، آیین روز عکاس که ظهر دوشنبه در سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور (شیراز) توسط موسسه آموزش عالی هنر شیراز برگزار شد.

در این آیین که با حضور علاقه‌مندان به هنر عکاسی، دانشجویان و اساتید عکاسی به مناسبت ۲۸ مرداد برگزار شد، سید بابک موسوی، هنرمند مستندساز و عکاس حیات وحش ایران از تجربیات خود برای عکاسان جوان سخن گفت.

در ابتدای این مراسم محمود معصومی، دبیر اجرایی این نشست با بیان اینکه عکاسی ۱۸۶ سال پرفراز و فرود را پشت سر گذاشته است از تنوع این هنر نام برد و تاریخچه‌ای از انتخاب این روز عنوان کرد.

در ادامه فاطمه رییسی دبیر انجمن علمی عکاسی موسسه آموزش عالی هنر شیراز به ارایه گزارشی از برنامه های یکسال اخیر این انجمن ارایه کرد و صبا بنکی سردبیر نشریات دانشجویی «گریپ» از روند شکل گیری و انتشار ۴ عنوان نشریه یادشده سخن گفت.‌

در ادامه این نشست که با همراهی محمدجواد آرمان مهر و محمدحسین نیکوپور اساتید رشته عکاسی حیات وحش و عکاسی خبری و مستند شکل گرفت سید بابک موسوی، مستندساز و عکاس حیات وحش ایران از تجربیات خود نام برد و گفت: آنچه عکاسی حیات وحش را شاخص می کند درگیر شدن عکاس با سوژه است.

عکاسی حیات وحش دید گسترده ای به کشور ایجاد می‌کند

مولف اطلس پستانداران ایران خطاب به دانشجویان رشته عکاسی و علاقه مندان هنر، افزود: عکاسی در حیات وحش زندگی عکاس را متحول و نگاه او را شاخص می سازد.

موسوی که سال ۱۳۹۸ نمایشگاه عکس «مفهوم طبیعت: هنر یک عکاس حیات وحش» و رونمایی از کتاب ۲ جلدی «راهنمایی برای گردشگران و عکاسان حیات وحش ایران» را در نگارخانه تاروپود شیراز برگزار کرد در ادامه با بیان اینکه عکاسی حیات وحش مسیر زندگی عکاس را تغییر می دهد و شناخت بیشتری از خود پیدا می کنید.

مولف کتاب راهنمایی برای گردشگران و عکاسان حیات وحش ایران عکاسی حیات وحش را محدود به تکنیک و ابزار ندانست و گفت: در گام نخست عکاس حیات وحش باید یک زیست شناس باشد سپس به موازات اینکه عکاس خوبی باشید جانورشناسی بدانید.

وی شناخت تمدن و تاریخ ایران را نیاز علاقه مندان به عکاسی حیات وحش عنوان کرد و افزود: عکاسی حیات وحش موجب می شود دید بهتری نسبت به این کشور پیدا کنید.

به گزارش ایبنا؛ موسوی که سال‌ها نیز با نشریات مربوط به محیط زیست همکاری کرده است، دارای مدال طلای فیاپ، بخش طبیعت جشنواره بین‌المللی نوروز کشور تاجیکستان در سال ۲۰۱۷ و یکی از ۸ عکس منتخب در بخش طبیعت و حیات وحش، جشنواره بین‌المللی عکس جهانی شرکت سونی در کشور انگلستان در سال ۲۰۱۵ و برنده مدال برنز، جشنواره بین‌المللی خیام در بخش طبیعت سال ۲۰۱۶، شایسته تقدیر در بخش آزاد، جشنواره بین‌المللی خیام در سال ۲۰۱۷ و مقام دوم مسابقه عکاسی تنوع زیستی در قاب، توسط خانه عکاسان ایران و سازمان محیط زیست، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها