سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم رونمایی شد

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم با حضور علی اکبر اشعری، رئیس جشنواره خاتم، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدرضا شرفی خبوشان، دبیرعلمی جشنواره در مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدرضا شرفی‌خبوشان، دبیر علمی دهمین دوره جشنواره خاتم اضافه شدن بخش نگارش رمان خاتم را با محوریت سیره پیامبراکرم (ص) و تفکیک آثار بخش کودک از بخش نوجوان و داوری جداگانه در دو بخش کودک و نوجوان از ویژگی‌های این دوره عنوان کرد.

محورهای فراخوان شامل بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوة زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم (ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان و آفرینش ابعاد ونحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز است.

بخش‌های جشنواره دربرگیرنده داستان کوتاه درحداکثر پنج هزار کلمه در سه حوزه «بزرگسال»، «کودک» و «نوجوان»، داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال) در حداکثر صد کلمه و طرح رمان است.

شرکت در جشنواره برای همه گروه های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبانهای مختلف آزاد است. آثاری به مسابقه راه می‌یابند که قبلاً منتشر نشده و در جشنوارة خاتم و سایر جشنواره ها و مسابقات ارائه نشده باشند و آیین اختتامیه وتقدیم جوایز در تیر ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

بخش دانش آموزی نیز ویژه تولید آثار ادبی مرتبط با سیره پیامبراکرم (ص) با موضوعات بازنمایی و بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه‌ی زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش تاثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم (ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان و آفرینش ابعاد ونحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها