سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
حمایت از تألیف ۵۰ کتاب دفاع مقدس خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- رئیس هیأت مدیره مؤسسه آیه‌های استقامت خراسان جنوبی گفت: ۵۰ سوژه در حوزه دفاع مقدس انتخاب شده و در کنگره دو هزار شهید ۱۴۰۴ نگارش و چاپ می‌شود.

علی اصغر قنبری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کنگره ۲ هزار شهید ۱۴۰۴ بالغ بر ۵۰ کتاب در خصوص زندگی نامه، خاطرات و… رزمندگان، شهدا، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت کتب از مهمترین اهداف پیش رو است، گفت: به تناسب تعداد شهدا، رزمندگان، ایثارگران و … از نیروهای نظامی و انتظامی ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و… برای سوژه یابی کتاب‌های در دستور کار دعوت به عمل آمد و سوژه ها انتخاب و کارهای زیرساختی، انتخاب نویسنده، ارتباط گیری با سوژه انجام شد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه آیه‌های استقامت خراسان جنوبی افزود: در کنگره دو هزار شهید در سال ۱۳۹۷ هم ۴۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شد که متأسفانه با وجود محدودیت زمانی برخی از کتب از کیفیت بالایی برخوردار نیستند به همین دلیل امسال زمان بیشتری برای تعیین سوژه، نویسنده، نگارش و… در نظر گرفته شد و با نظارت‌های محتوایی مؤسسه، نگارش، تألیف و چاپ کتب با بالاترین کیفیت در دستور کار قرار دارد.

قنبری هزینه صفر تا ۱۰۰ کار شامل نگارش، تألیف، نظارت و … این تعداد کتاب در حوزه دفاع مقدس را بالغ بر دو میلیارد تومان اعلام کرد افزود: مؤسسه آیه های استقامت بازوی مشورتی است و برای تأمین اعتبار نیاز به ورود دستگاه های اجرایی مرتبط مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد، سپاه، بنیاد شهید و… دارد.

وی ضمن گلایه از استانداری در زمینه عدم تخصیص اعتبار یادآور شد: با توجه به اینکه این مؤسسه تنها مؤسسه‌ای است که در زمینه دفاع مقدس فعالیت دارد و با وجود اخذ مجوز از استانداری و ارائه ۱۰ طرح با پروپوزال علمی و… متأسفانه تاکنون اعتباری از سوی استانداری برای انجام کارهای پژوهشی به این مؤسسه اختصاص نیافته و امید است اعتبارات لازم برای نگارش و چاپ این تعداد کتاب تخصیص یابد.

به گفته وی، مقیاس کار مؤسسه آیه‌های استقامت استانی است که متأسفانه کمتر مسئولان به این مهم توجه دارند و برای نگارش ۵۰ جلد کتاب در کنگره ۱۴۰۴ و با هدف تقویت نویسندگان، کارگاه آموزشی در این راستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مؤسسه آیه های استقامت از توان فرهیختگان دانشگاهی و پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده می‌شود، گفت: مهمترین هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق روایتگری‌های مختلف، نگارش و تألیف کتاب و… است.

قنبری با اشار به اینکه به عنوان بازوی مشورتی سپاه، مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با ارگان های مربوطه همکاری داریم، افزود: همه اعضای مؤسسه با روحیه جهادی و بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت دارند و در زمینه دانشنامه دفاع مقدس هم به عنوان بازوی مشورتی ورود کرده‌ایم.

وی یادآور شد: تاکنون به طور مستقل ۳ تا ۴ جلد کتاب توسط مؤسسه آیه های استقامت در زمینه دفاع مقدس، شهدا، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران تألیف و به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها