چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کتاب «زندگی در صحرا» در جنوبی‌ترین جزیره ایران معرفی و خوانش شد

هرمزگان - با محوریت سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب «زندگی در صحرا» در جنوبی‌ترین جزیره ایران معرفی و خوانش شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مسئول کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران در خلیج فارس از برگزاری نشست معرفی و قصه گویی کتاب «زندگی در صحرا، از مجموعه قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» که یکی از منابع سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است در این کتابخانه خبر داد.

الهام رئیسی با بیان این خبر افزود: کتاب «زندگی در صحرا، از مجموعه قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» نوشته محمدرضا سرشار، روایتی داستانی از زندگانی حضرت محمد (ص) است که به دوران کودکی و نوجوانی ایشان می‌پردازد.

وی ادامه داد: این اقدام فرهنگی با هدف آشنایی کودکان با سیره و زندگانی حضرت محمد (ص)، ترویج و تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی و تشویق و جذب کودکان به منظور شرکت در این جشنواره صورت گرفت.

رئیسی افزود: در بخشی از این کتاب می‌خوانیم آمنه، مادر محمد، سرپرستی محمد را به یکی از این زنان به نام حلیمه از قبیله‌ی سعد سپرد. حلیمه، محمد را با خویش به صحرا برد. او نگران بود که نتواند به خوبی از محمد پرستاری کند، زیرا آن‌ها بر اثر خشک‌سالی سال قبل فقیر و بی‌چیز شده بودند. اما با ورود حضرت محمد (ص) اوضاع زندگی آنان روز به روز بهتر شد. حلیمه و شوهرش این بخت و اقبال را از قدم محمد می‌دانستند. محمد در صحرا به خوبی رشد کرد و پرورش یافت و هنگامی که چهار ساله شد، حلیمه او را نزد مادرش بازگرداند. به این ترتیب، حضرت محمد (ص) نخستین سال‌های عمرش را در صحرا گذراند.

به گزارش ایبنا، کتاب «زندگی در صحرا» با موضوع قصه‌هایی از تاریخ اسلام به قلم محمدرضا سرشار و تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی سال ۱۳۹۴ به زبان فارسی توسط انتشارات قدیانی برای گروه سنی «ب» منتشر شده است. این کتاب از زبانی ساده و کودکانه استفاده کرده است و به کودکان کمک می‌کند تا با زندگانی پیامبر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها