چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاندار فارس تقدیر کرد

فارس- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال لوح سپاس از اهتمام و حمایت‌های استاندار فارس در توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای استان و کلانشهر شیراز قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل اهتمام ویژه استاندار فارس در زمینه توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی و ترویج و توسعه فرهنگ در استان فارس، با ارسال لوح سپاس از محمدهادی ایمانیه، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس قدردانی کرد.

در متن این لوح آمده است:

فرهنگ و دانش برآمده از میراث گرانبار تمدن ایران اسلامی، بی‌تردید، رشددهنده و تعالی‌بخشِ ذهن و زبان شهروندان و زمینه‌ساز توسعه مطلوب فرهنگی است که شاهراه آن کتاب و کتابخانه است.

نام بزرگانی که در مسیر تحقق این آرمان دلپذیر کوشیده و عمر خود را وقف توسعه فرهنگ، هنر، ادبیات و دانش این سرزمین کرده‌اند، همچون ستاره‌ای در آسمان بلند تاریخ ایران زمین تا همیشه درخشان و ماندگار خواهد بود.

اجرای طرح بازسازی، تجهیز و مرمت کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب در شیراز، نقطه عطفی در مسیر پیشرفت کمّی و کیفی کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز و استان فارس است.

این رویداد خجسته، یک پیروزی بزرگ فرهنگی برای کلان‌شهر شیراز بود که باید، به همت همه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی، استمرار یابد.از زحمات مخلصانه و مجدانه جناب‌عالی در ترویج و توسعه فرهنگ در استان فارس، به‌ویژه حمایت‌های بی‌دریغ و مؤثرتان در پی‌گیری اجرای ۴۰ طرح کتابخانه عمومی، تجهیز بیش از ۲۲ کتابخانه و به ثمررسیدن ۸ طرح بزرگ‌مقیاس کتابخانه‌ای در استان فارس، که سبب رشد چشمگیر و توسعه زیربنایی کتابخانه‌های استان، ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای، توسعه فرهنگ کتابخوانی، تسهیل دسترسی عموم به خدمات متنوع کتاب‌محور و تحقق عدالت فرهنگی در استان می‌شود، صمیمانه تشکر می‌کنم.

دوام توفیق و بهروزی شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه ایزد منان خواستارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پیامی دیگر از محمدحسن اسدی، شهردار شیراز به دلیل همکاری بی‌دریغ و صمیمانه شهرداری در توسعه زیرساخت کتابخانه‌ای در پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی تقدیر کرد.

اسماعیلی در این پیام تأکید کرد: از همکاری بی‌دریغ و صمیمانه شهرداری شیراز در توسعه زیرساخت کتابخانه‌ای در پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی، زحمات مخلصانه و مجدانه جناب‌عالی در تمدید ۹ قرارداد کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز، ایجاد کتابخانه مشارکتی در ۹ فرهنگسرای شهرداری، راه‌اندازی کتابخانه سیار و همکاری در ایجاد سه کتابخانه بزرگ‌مقیاس در شهر شیراز، که سبب رشد ۴۰ درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی این کلان‌شهر و ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای شیراز خواهد شد، تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها