جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
مسابقه کتاب ویژه اربعین در استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان _ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برنامه ریزی‌های برنامه‌های کتابخوانی و فرهنگی برای روز اربعین خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی با هدف تبیین اهمیت اربعین برگزار می‌شود.

محمد طاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه مسابقه پیامکی اربعین، از کتاب اربعین نوشته مهدی آقا بابایی، در قالب پنج سئوال چهار گزینه‌ای در استان سمنان با محوریت اداره کتابخانه های عمومی مهدیشهر، برگزار می‌شود، تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند پاسخ‌های خود به صورت کد پنج رقمی به همراه نام و نام خانوادگی به شماره ۰۹۱۹۱۳۴۶۰۷۳ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مسابقه بهترین سلفی از مراسم پیاده روی روز اربعین از برنامه های دیگر این ایام است، عنوان کرد: افراد می توانند سلفی خود را در پیامرسان ایتا به شماره تلفن ۰۹۱۹۱۳۴۶۰۷۳ ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه هدف از این طرح تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در مراسم دلدادگان حسینی و دیگر مراسم مرتبط با اربعین است، تاکید کرد: مهلت ارسال آثار این مسابقه از چهارم شهریورماه الی دهم شهریورماه است و به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

طاهریان با بیان اینکه به مشارکت و حضور کودکان و نوجوان نیز توجه شده است، تشریح کرد: اعضای کودک و نوجوان کتابخانه شهید محسن فخری زاده مهدیشهر با همکاری کتابداران، برنامه کاردستی «ریسه» را اجرا کردند و به رنگ آمیزی نقاشی های اربعین حسینی مشغول شدند.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه محسن فخری زاده شهرستان مهدیشهر نیز خبر داد: این نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه‌ای شهرستان مهدیشهر به مناسبت اربعین حسینی برپا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها