شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
ایستگاه «قرآن بخوان؛ کتاب جایزه بگیر» اوقاف زنجان دائر شد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اهدای کتاب قرآن و قصص قرآنی به کودکان خبر داد و گفت: ایستگاه مسابقه اوقاف در قالب قرآن بخوان کتاب جایزه بگیر روزانه دایر است واستقبال از این بخش بسیار بالاست.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت وقف و موقوفات؛ ستاد اربعین در سازمان اوقاف شکل گرفته و همه مدیران و متولیان موقوفات در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای اوقاف در بحث اربعین برپایی موکب‌های ارائه خدمات به زائرین بود، اضافه کرد: زمان استقرار موکب شهدای کربلا از ۲۷ مردادماه تا هفتم شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه به سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این موکب در بخش پذیرایی از زائران در وعده‌های صبحانه، ناهار، میان وعده، پخت و توزیع نان، احسان چای، شربت و آب معدنی و در بخش فرهنگی در قالب برپایی نماز جماعت، ایستگاه نقاشی و روایت قصه‌های قرآنی برای کودکان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه بخش فرهنگی در این محور با تعامل با امور مبلغان بسیار پررنگ است، اضافه کرد: اقامه سه نوبت نماز جماعت در دستور کار است و غرفه نقاشی و عکاسی ویژه کودکان و اهدای هدایا از سوی مواکب ایرانی به مواکب عراقی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

کرمی همچنین از اهدای کتاب قرآن و قصص قرآنی به کودکان خبر داد و گفت: ایستگاه مسابقه اوقاف در قالب قرآن بخوان کتاب جایزه بگیر روزانه دایر است واستقبال از این بخش بسیار بالاست.

وی افزود: برگزاری مراسم دعا، روضه خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان و آمادگی ظهور و همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین و استفاده از مشخصات موقوفات و امامزادگان شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری از سایر برنامه‌هایی است که به همت خادمین موکب اوقاف ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال ۳۵ تا ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت و برای اولین بار واحد خواهران موکب نیز راه اندازی شده است و خدمات ویژه برای بانوان ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط