یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
پاسداشت خدمات شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی فسا

فارس- از تلاش‌های پیشکسوت شعر و ادب شیراز در هفدهمین برنامه تجلیل از شایستگان فرهنگی فارس در اداره امور پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در مراسم پاسداشت خدمات فرهنگی صمد مهمان دوست معلم نویسنده و ویراستار ادبی فارس عبدالعلی دست‌غیب، منصور پایمرد و برخی از چهره های فرهنگی شیراز حضور داشتند.

منصور غلامی رئیس اداره امور پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس با خوش آمدگویی به مدعوین و ارائه گزارش مختصری از برنامه های انجام شده در این اداره گفت: تمام سعی ما یاد کردن از عزیزانی است که بی ادعا قلم می زنند و با مهر و مهربانی در توسعه فرهنگی مشغولند.

حسین سلطانی مقدم از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و دبیر شورای برگزاری آیین های تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی نیز نفس برگزاری جلسات بزرگداشت مفاخر فارس در اداره امور پیشکسوتان آموزش و پرورش را نه طرح نام آنان و ایجاد زمینه ای برای شهرت ومعروفیت افراد بلکه برای بیان خدمات و زحمات انان به جامعه توصیف کرد.

در ادامه فرهاد اسماعیلی پیشکسوت فرهنگی فارس با اشاره به اینکه فرهنگ یک مقوله بسته نیست و در بستر کنش ها و ارتباطات است که رشد می‌کند، گفت: اگر فرهنگ صادرات و واردات نداشته باشد به مرور زمان کوچک و ضعیف شده و از بین می رود.

مدیرکل اسبق اموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه صمد مهمان دوست یکی از آن جمله افراد فرهنگ گستری است که با کتاب ها و تالیفاتش توانسته تاثیرگذار فرهنگ ادبی شهر خود باشد، افزود: او سال‌ها تحصیل و تدریس کرده و با عشق و تواضع از محضر بزرگان علمی کسب فیض کرده و حاصل تواضع و علم آموزی و جهد و کوشش او تالیف کتاب‌هایی مثل یاد بعضی نفرات، راحت جان، آفتاب می شود، هفت شهر شعر و…است.

مسعود هوشیار فعال ادبی و ویراستار کتاب نیز با معرفی توصیفی آثار و کتاب‌های تالیفی صمد مهمان دوست از نکات ریز و دقیق این نویسنده در همراهی های همه جانبه او با مخاطبان آثارش و توجه وی به نیازمندی خوانندگان کتابهایش به موضوعات مشترک بین خواننده و نویسنده آثار گفت.

در ادامه اسماعیل عسلی روزنامه نگار و محی الدین حسینی ارسنجانی فعال فرهنگ و رسانه هم در این نشست به سابقه دوستی سی ساله با مهمان دوست و معرفی و نقد و بررسی برخی آثار وی اشاره کردند.

به گزارش ایبنا؛ صمد مهمان دوست متولد ۱۳۳۳ فسا و شاعر و نویسنده فرهنگی است که قریب به چهل سال از عمر خود را در تدریس و تحقیق و تالیف مصروف داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها