سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
تنها پاتوق فرهنگی روستای جزن میزبان ضیافت تابستانه یار مهربان شد

سمنان - مسئول کتابخانه عمومی شهید ابوالفضل طوسی روستای جزن از اجرای برنامه‌های تابستانه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در این کتابخانه خبر داد.

عطیه شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به اجرای برنامه‌های تابستانه برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی شهید ابوالفضل طوسی روستای جزن دامغان بیان کرد: هدف از اجرای این فعالیت‌ها در تابستان، ترویج فرهنگ مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین اهمیت به کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از شاخص‌های ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به شمار می‌روند و می‌توانند نقش یک محرک در تقویت قوه تفکر و خلاقیت دانش آموزان را داشته و آنان را به سمت مطالعه سوق دهند، عنوان کرد: کتابخانه‌ها در پرورش و رشد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش و اهمیت بسیار دارند و این کتابخانه همواره سعی داشته ارتباط بین کتابخانه و مدرسه را حفظ کند.

مسئول کتابخانه عمومی ابوالفضل طوسی با بیان اینکه این کتابخانه، تنها پاتوق فرهنگی روستا محسوب می شود، اظهار کرد: در این مرکز، علاوه بر امانت کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی از جمله نشست‌های کتاب‌خوان، جمع خوانی، قصه‌گویی، کارگاه خلاقیت، کارگاه‌های آموزشی متنوع، جشن‌ها و مراسم به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

شاکری از اجرای دیگر برنامه‌های فرهنگی در این کتابخانه خبر داد و عنوان کرد: دوره‌های برگزار شده در فصل تابستان در قالب کلاس‌های آموزش نقاشی، طراحی، کاردستی نقاشی، نقاشی بامداد رنگی، نقاشی با آبرنگ، نقاشی بندانگشتی، نقاشی روی سنگ، کاردستی با کاغذ رنگی و مقوا، کاردستی با لیوان یک‌بارمصرف، کاردستی با وسایل دورریختنی و … بوده که در این کتابخانه در طول تابستان برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها