دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس اهدا شد

فارس- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در اقدامی، ۲ هزار جلد کتاب از منابع انبار کتاب خود را به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، مراسم اهدای کتاب با حضور محمدحسین فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از مسئولان دو دستگاه و کتابداران در کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با اشاره به اینکه همواره منابعی از سوی وزارت ارشاد به کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مساجد اهدا می‌شود، گفت: نگاه ما این است که این کتاب‌ها در اختیار مجموعه‌هایی قرار گیرد که عموم مردم از آن بهره‌برداری می‌کنند.

قانعی تاکید کرد: جنس خرید کتاب در وزارت ارشاد نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده و از خرید کتاب‌های حمایتی که بازارهای خاصی دارند، به سمت انتخاب کتاب بر اساس نگاه مخاطب رفته است. خرید کتاب برای انبار کتاب وزارت ارشاد از نظر کمی کیفی توسعه یافته است.

وی با اشاره به اهدای ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: این کار نمادین بیشتر به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته و تداوم خواهد یافت.

قانعی به توسعه کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح کتابخانه دستغیب نمونه خوب توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان است و چند کتابخانه دیگر نیز به زودی به مجموعه کتابخانه‌ها اضافه می‌شود.

۶۳ هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اضافه شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این نشست عنوان کرد: در دو سال گذشته همکاری دو دستگاه در سطح استان و شهرستان‌ها بسیار زیاد بوده است.

محمدحسین فیروزی گفت: نگاه ما این است که دو مجموعه تکمیل کننده است. هر رویدادی در حوزه کتابخانه های عمومی رقم می خورد به نام وزارت ارشاد خواهد بود.

وی به حمایت‌های مسئولان از کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نگاه حمایتی به کتابخانه‌های عمومی دارد و در اولین صحبت‌های خود دو مرتبه به کتابداران کتابخانه های عمومی اشاره کرده است‌.

فیروزی گفت: وزیر ارشاد در دولت چهاردهم به حوزه کتاب و کتابخانه عمومی توجه دارد. چندین جشنواره ملی در حوزه کتاب و ترویج مطالعه با حضور ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد در درون های گذشته پایه گذاری شد.

وی افزود: ۱۰ هزار جلد از مجموعه خانه کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس به ارزش ۲۵ میلیارد ریال اهدا شده است.

فیروزی عنوان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۶۳ هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اضافه شده که از این تعداد ۵۸ درصد از منابع خریداری شده نهاد و ۴۲ درصد از منابع اهدایی بود که همه کتاب‌ها ثبت شده و در دسترس مخاطبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها