سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
رمان نوجوان «یک قصر و چند پادشاه» اثر مجید ملامحمدی منتشر شد

نشر بُرنا (واحد نوجوان نشر معارف) کتاب «یک قصر و چند پادشاه: داستان زندگی و زمانه امام هادی (ع)» به قلم مجید ملامحمدی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «یک قصر و چند پادشاه: داستان زندگی و زمانه امام هادی (ع)» نوشته مجید ملامحمدی، شامل ۲۶ داستان کوتاه است که برای گروه سنی نوجوان تألیف شده است. محتوای این داستان‌ها بسیار روان و زیبا از ابتدای ولادت امام هادی (ع) و دوران امامت و برخوردهایشان با خلفای غاصب عباسی و درنهایت شهادت آن بزرگوار است.

در بخشی از متن داستان «سرای گدایان» از این کتاب می‌خوانیم:

سرانجام پس از گذشت یک روز از توقف امام هادی، به دستور متوکل، برای وی خانه‌ای در اردوگاه نظامی عسکر تهیه شد. دورتادور خانه چند نگهبان گماشتند و امام هادی از ملاقات با مردم منع شد. داخل خانه نیز جاسوسانی به عنوان خدمتکار مشغول کار شدند. اتاق امام شکل اتاقک زندان را داشت و تنها با حصیری کوچک فرش شده بود. به دستور خلیفه، متوکل، در گوشه اتاق برای وحشت و هراس امام قبری حفر کرده بودند، اما امام در آرامش بود و در مقابل مأموران حکومتی لحظه‌ای خود را خسته و ناامید نشان نمی‌داد. چند روز بعد، صقربن ابی‌دلف به دیدن امام رفت. بعد از بازگشت، به همسرش گفت: «وقتی به درون اتاقک راهم دادند، چیزی عجیب دیدم. امام بر حصیری کهنه نشسته بود. سلام کردم. سلامم را مهربانانه پاسخ داد و پرسید: برای چه آمده‌ای؟ گفتم: برای خبرگیری از حال شما! ناگهان نگاهم به چیزی در اتاق افتاد. مأموران متوکل در پیش‌روی امام هادی قبر بزرگی حفر کرده بودند تا حضرت را در وحشت و اضطراب بگذارند. طاقت از کف دادم و گریستم. امام دلداری‌ام داد و گفت: گریان نباش. فعلاً به من آسیبی نخواهد رسید! اشک از گونه‌ها و چشم‌های خود پاک کردم و خدای را شکر گزاردم. دقایقی را به گفت‌وگو گذراندیم. ناگهان امام رو به من گفت: خداحافظی کن و از اینجا بیرون برو که بر تو ایمن نیستم! من درنگ نکردم و پنهانی از آن خانه بیرون آمدم.

اطلاعات بیشتر:

نشر برنا (واحد نوجوان نشر معارف)، کتاب «یک قصر و چند پادشاه: داستان زندگی و زمانه امام هادی (ع)» به قلم مجید ملامحمدی را در ۱۷۶ صفحه و به بهای ۱۲۵ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط