سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
«دچار»؛ صدام حسین مردی بدون جسد

چهل ودومین قسمت از پادپخش (پادکست) دچار با گویندگی محمد ناظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا چهل ودومین قسمت از پادپخش «دچار» در آستانه هفته دفاع‌مقدس با موضوع زندگی صدام حسین رئیس‌جمهور سابق کشور عراق تولید شد. این قسمت با نام «صدام حسین؛ مردی بدون جسد» زندگی شخصی و اجتماعی این شخصیت عراقی را از کودکی تا نوجوانی، جوانی و بزرگسالی و نهایتاً نحوه مرگ او را روایت می‌کند.

آنچه که در این قسمت شنیده خواهد شد: «بی اینکه کمونیست باشه و علاقه کمونیستی داشته باشه شیفته حذف انسانی، به روش استالینی بود. داستان زندگیش شباهت زیادی به فیلم‌های (هارورHorror) داره. وقتی به زندگی سیاسی و حتی خانوادگیش نفوذ می‌کنیم، چیزی جز مرگ و خون نمیشه چیزه دیگه‌ایی دید. سرنوشتش این بود که در کاخ خودش حبس بشه و در یکی از عمارت‌های خودش حلق‌آویز و جسدش بعد مدتی از روی زمین ناپدید و هنوز هم معلوم نیست کجا داره می‌پوسه. نفرت عجیبی از ایرانی‌ها داشت! به طوری که هر شب خواب می‌دید این همسایه که روی نقشه شبیه یه گربه است رو برای همیشه از روی کره زمین پاک کرده!! خوابی که هیچ وقت تعبیر نشد. سیگار کوبایی می‌کشید و عاشق این بود که نزدیکانش بخاطرش دست به قتل و غارت می‌زنن. زندگیش پر بود از شایعه‌های خون بار تا داشتن بدل‌های متفاوت در سفرها.»

پادپخش «دچار» با حمایت انتشارات سوره‌مهر به تهیه‌کنندگی مهدی جعفرزاده، به قلم بابک جلیلوند و با گویندگی محمد ناظمی تولید می‌شود.

در معرفی پادپخش «دچار» آمده است: «پادکست دچار در لحظه‌ای شروع می‌شود که برای شما هنوز تاریخ و شخصیت‌های هنری و سیاسی و اجتماعی ارزشمند و شنیدنیه. دچار سراغ کسایی میره که از زندگی شخصی عبور کردن و وارد ساحت اجتماعی و تاریخ و دنیا شدن. تو این پادکست شما گاهی کنار کمال‌الملک نشستید و دارید کشیده شدن باغ آیینه رو تماشا می‌کنید یا کنارهوشنگ ابتهاج دارید چایی می‌خورید و داستان سروده شدن شعر ارغوان رو می‌شنوید. گاهی هم ممکنه سر از میز راسپوتین سر دربیارید و دنبال راه فرار باشید از این قسمت تاریخ …دچار گاهی تا قرن ششم هم میره و از رفاقت خیام و حسن صباح تا قتل نظام الملک رو هم بررسی می‌کنه. حتی به این بسنده نمی‌کنه و سراغ صدای فرهاد مهراد هم میره تا ببینه ماجرای ترانه بوی عیدی از کجا شروع و به کجا ختم می‌شه. دچار فقط یه پادکست نیست یه سبک زندگیه…»

علاقه‌مندان می توانند پادکست «دچار» را در تهران پادکست به آدرس https://tehranpodcast.ir/dochar/ و یا سایر نرم‌افزارهای کاربردی پادپخش داخلی و خارجی بشنوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها