چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
بازنویسی نمایش «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» پس از ۱۲ سال

کارگردان تئاتر «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» گفت: متن نمایش نسبت به ۱۲ سال پیش تغییرات جزئی داشته است و ما آن را کوتاه‌تر کردیم و مدت زمان اجرا را به حدود یک ساعت رساندیم.

زینب مطلب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در مورد اینکه چرا بعد از وقفه‌ای ۱۲ ساله دوباره این تئاتر روی صحنه می‌رود؟ گفت: واقعیت این است که گروه ما که در ابتدا در کتاب جمعه تشکیل شده بود، تصمیم گرفت متن این تئاتر را دوباره بررسی و اجرا کند. وقتی متن را خواندیم، اعضای گروه که همگی از بچه‌های کتاب جمعه بودیم، تصمیم گرفتیم ابتدا آن را در سطح اجرای کلاسی به نمایش بگذاریم؛ همان‌طور که قبلاً در کلاس‌ها اجرا می‌کردیم.

این کارگردان تئاتر افزود: بعد از حدود ۶ یا ۷ماه تمرین، تصمیم گرفتیم این نمایش را به صورت عمومی اجرا کنیم و برای این منظور، از خود سید اجازه گرفتیم و او هم اجرای ما را تأیید کرد. همچنین، با کمک محمودی که خودش هم بازیگر قیاس بود، توانستیم این نمایش را آماده کنیم و درنهایت، اکنون تصمیم گرفتیم آن را روی صحنه ببریم.

او درباره تفاوت این تئاتر با اجرای ۱۲ سال پیش بیان کرد: متن نمایش نسبت به ۱۲ سال پیش تغییرات جزئی داشته است. ما آن را کوتاه‌تر کردیم و مدت زمان اجرا را به حدود یک ساعت رساندیم؛ اما داستان و مفهوم اصلی متن تغییری نکرده است.

مطلب‌زاده در پایان اسامی بازیگران فعلی این تئاتر را اعلام کرد: امیر پارسا فاضل، آرزو فتحی، سیدعلی مساوات، امیرحسین خادم، سارا گلنژاد، مرتضی سمیعی و آریا جنتی بازیگران این نمایش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها